مدیر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه ختم کل قرآن کریم در ایام دهه مهدویت همچون سنت همه ساله توسط دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 23 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی صادق خدیوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ویژه برنامه ختم کل قرآن کریم در ایام دهه مهدویت همچون سنت همه ساله از ششم تا پانزدهم ماه شعبان المعظم توسط دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 5 هزار ختم کل قرآن کریم توسط زائران و مجاوران امام رضا(ع) برپا شد و برای امسال هم همین تعداد ختم کل قرآن کریم را پیش‌بینی کرده‌ایم و اگر استقبال بهتر و متقاضی بیشتری را شاهد بودیم که این عدد را افزایش می‌دهیم تا در این ایام مبارک تمامی علاقه‌مندان به شرکت در ختم کل قرآن کریم بتوانند در این طرح نورانی سهیم شوند.

مدیر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی بیان کرد: از مجموع مشارکت‌کنندگان در طرح ختم کل قرآن کریم دهه مهدویت سال گذشته 70 درصد زائر و 30 درصد مجاور بودند و قالب گروه گروه سنی شرکت‌کنندگان 18 تا 35 سال بود.

خدیوی با اشاره به اینکه واحد ختم تلاوت نور دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی همه‌ روزه از ساعت 8 تا 13:30 و 16 تا 20 آماده پاسخگویی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح نورانی می‌توانند به صورت حضوری مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 05132002560 تماس حاصل کنند و در طرح ختم کل قرآن کریم دهه مهدویت حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کنند.

وی تأکید کرد: در دهه مهدویت جنگ قرآنی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و روزانه هدایایی ارزنده به نام نامی امام زمان(عج) به 12 نفر از شرکت‌کنندگان که نامشان مزین به نام مهدی و نرجس خاتون و دیگر القاب حضرت بقیة‌الله(عج) و مادر گرامی ایشان است به قید قرعه تقدیم می‌گردد.

مدیر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این طرح آماده استقبال از ماه مهمانی خدا می‌شویم و طرح ختم کل قرآن کریم ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم.

خدیوی گفت: این طرح ویژه خواهران بوده و همه روزه از ساعت 8 تا 11 یک جزء قرآن کریم به صورت ترتیل در دارالقرآن الکریم خوانده می‌شود، همچنین از دیگر برنامه‌های این ماه مبارک هم می‌توان به مناجات خوانی، اجرای سرود و تواشیح و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه محفل قرآنی کودک و نوجوان را ویژه گروه سنی 7 تا 14 سال داریم، افزود: این برنامه همه هفته در روزهای پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشاء و روزهای جمعه قبل از نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن الکریم بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در هر مرحله پیشرفت خود یک کارت هدیه دریافت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی بیان کرد: در این برنامه آیاتی از کلام‌الله‌ مجید توسط قاریان نوجوان تلاوت می‌شود و سپس 2 کارشناس مجری در قالب قصه و نمایش مفاهیم قرآنی را به این گروه سنی آموزش می‌دهند.

خدیوی با اشاره به اینکه پس از دهه مهدویت آماده برگزاری محافل قرآنی ماه مبارک رمضان می‌شویم، تصریح کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم را همه ساله در ماه مبارک رمضان داریم که این محفل نورانی روزانه در سه نوبت برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: محفل قرآنی نوبت صبح پس از اقامه نماز جماعت صبح در صحن آزادی حرم مطهر رضوی برگزار می‌گردد و این مراسم از طریق شبکه‌های ملی به صورت زنده پخش می‌شود، همچنین دو محفل قرآنی هم قبل از نماز جماعت ظهر و عصر و قبل از نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) این مکان مقدس برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی بیان کرد: ویژه برنامه ترتیل خوانی نوجوانان را هم در ماه مهمانی خدا داریم و هر قاری یک حزب تلاوت می‌کند و هر 4 قاری یک جزء قرآن کریم را تلاوت می‌کنند.

خدیوی گفت: مراسم اختتامیه محفل قرآنی کودکان و نوجوانان هم پس از پایان ماه مبارک رمضان در دارالقرآن الکریم بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و کارت‌های هدیه‌ای که در طول این طرح اهدا شد جمع‌آوری می‌شود و شرکت‌کنندگان به انتخاب خودشان و بر اساس امتیازات کسب‌شده‌ای که داشتند هدیه خود را دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار