وزیر خارجه آلمان ضمن حمایت از قوی‌تر شدن اروپا درباره پیروی کورکورانه از آمریکا هشدار داد و گفت که باید برای بهترین امیدوار بود و برای بدترین آماده شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 22 February 2017

به گزارش تابناک : «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان خواستار اروپایی قوی‌تر شد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «برلینر مورگن‌پست» گفت که از سخنان «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ مبنی بر تقویت روابط فراآتلانتیک استقبال می‌کند. ضمن اینکه صحبت‌های خوبی با «رکس تیلرسون» همتای امریکایی خود داشته‌ است. وی گفت: «ما اروپایی‌ها باید خود را در اولویت نخست قرار دهیم و فرقی ندارد که طرف مقابل چین، روسیه و یا آمریکا باشد. ما وقتی جدی گرفته می‌شویم که با هم همکاری داشته باشیم. اروپا باید قویتر باشد.» وی همکاری در زمینه سیاست خارجی، امور دفاعی و امنیتی را ضروری دانست.

وزیر خارجه آلمان درباره اقدامات ترامپ در استفاده از شبکه اجتماعی توییتر گفت که با توییتر می‌توان پیام را به مردمی رساند که دسترسی به آنها دشوار است اما نباید توییتر را جایگزین (اقدام سیاسی) کرد.گابریل گفت: «ما نباید هر چیزی که از واشنگتن می‌آید را با ارزش بدانیم ما به آنچه از دولت جدید منتشر می‌شود، توجه داریم اما هیچکس نباید فکر کند که اوضاع مانند قبل برای ما راحت خواهد بود.»

وی درباره آینده با توجه به دولت ترامپ گفت که باید برای بهترین امیدوار بود و برای بدترین آماده شد. گابریل بر اقدام هر چه بیشتر در راستای تامین امنیت اروپا تاکید کرد و گفت که اینکار باید با چشم‌های باز و نه به دنبال تقلید کورکورانه از آمریکا صورت بگیرد.



منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار