عاملی:
تابناک: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان با اشاره به کم کاری شهرداری اصفهان درتوسعه حمل و نقل عمومی گفت:اگر شهرداری‌ها سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه می‌دادند شاهد آشفتگی ترافیک شهری نبودیم.
کد خبر: ۳۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 23 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید احمدعلی عاملی ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف درآمدهای پایدار برای شهرداری اصفهان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: شهرداری وظیفه احداث خیابان، ساماندهی حمل و نقل عمومی، نظافت و تمیزی شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای خطرناک و سد معبر را برعهده دارد که باید برای انجام این امور درآمدهای پایداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۹ آئین نامه مالی شهرداری‌ها درآمد این سازمان به ۶ دسته تقسیم می‌شود، افزود: درآمد شهرداری از محل عوارض عمومی و اختصاصی، درآمد ناشی از بهای خدمات موسسات انتفاعی شهرداری، درآمد ناشی از وجوه و اموال شهرداری، کمک‌های نهادهای دولتی و اهدایی اشخاص و سازمان‌های خصوصی و دارایی‌هایی که به شهرداری تعلق می‌گیرد، تامین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس مرکز پژوهش‌های شورا با بیان اینکه این تعریف درآمدها برای شهرداری پس از خروج این سازمان از بودجه عمومی کشور تعریف شده است، ادامه داد: این اتفاق سرمنشاء تلاطم نامطلوب در حوزه شهری و رخدادهای نامطلوب اقتصادی در این نهاد بوده است.

درآمدهای ناپایدار وضعیت بهتری نسبت به تعریف محل درآمدهای پایدار دارد

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری‌ها درآمدهای ناپایدار وضعیت بهتری نسبت به تعریف محل درآمدهای پایدار دارند، ابراز داشت: امروز نیاز شهرداری به درآمد پایدار افزایش یافته و این در حالی است که شهرداری در دوره‌ای که نیاز به ساخت و ساز و صدور پروانه ساختمان افزایش یافته بود، شهرداری‌ها بدون در نظر گرفتن عواقب کار به فروش تراکم پرداختند.

عاملی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان طی چند سال اخیر بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای حجم تراکم ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی نسبت به فروش تراکم اقدام کرده است، ادامه داد: هدف شهرداری از این اقدام افزایش تعداد ساختمان‌ها در سطح شهر و به دنبال آن افزایش درآمد بود که موفقیتی را برای شهرداری به همراه نداشت.

وی خیابان‌ها و کوچه‌های باریک، اماکن عمومی بدون زیرساخت و پارکینگ را حاصل بی‌توجهی نسبت به فروش تراکم در شهر اصفهان دانست و افزود: اینها گوشه‌ای از مشکلات یک دوره فروش تراکم بیش از حد در شهر اصفهان بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزایش تعداد خودروها با سوخت بدون کیفیت در شهر اصفهان را نیز از دیگر مشکلات زیست محیطی این شهر عنوان کرد و افزود: سوخت غیر استاندارد این خودروها سبب افزایش آلاینده‌های شهر اصفهان شده‌اند.

وی با اشاره به کم کاری شهرداری اصفهان در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: اگر شهرداری‌ها متناسب با رشد شهر‌ها سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه می‌دادند شاهد آشفتگی ترافیک شهری امروز نبودیم.

عاملی با تاکید بر اینکه فروش بیش از حد تراکم نیز زمینه ارایه خدمات به شهروندان را دچار اختلال کرده است، افزود: شهرداری می‌توانست با فروش تراکم کمتر خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار