علی یزدانی روز جمعه با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران از واحدهای تولیدی این شهرستان از جمله کارخانه خوشه طلایی، کارخانه آرد مارون و کارخانه دستمال کاغذی بنفشه بازید کرد سپس در نشست صنعتگران شهرستان باشت و گچساران حضور پیدا کرد.
کد خبر: ۳۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 25 February 2017
در نشست معاون وزیر صنعت با صنعتگران، بهره بالای بانکی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی یزدانی روز جمعه با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران از واحدهای تولیدی این شهرستان از جمله کارخانه خوشه طلایی، کارخانه آرد مارون و کارخانه دستمال کاغذی بنفشه بازید کرد سپس در نشست صنعتگران شهرستان باشت و گچساران حضور پیدا کرد.

عادل امینی رئیس شهرک‌های صنعتی چهاربیشه گچساران در این نشست فراهم نبودن زیرساخت‌ها را از جمله مشکلات شهرک‌های صنعتی گچساران و باشت دانست و گفت: شهرک صنعتی چهاربیشه منطقه‌ای محروم است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این شهرک آب لازم را در اختیار ندارد، افزود: دو چاه وجود دارد که با توجه به خشکسالی‌های اخیر خشک شدند و واحدها از بی‌آبی می‌نالند، ضمن اینکه قرار بود آبی به شهرک صنعتی چهاربیشه انتقال داده شود که تاکنون این امر محقق نشده است

وی با انتقاد از عدم همکاری سیستم بانکی گفت: قوانین خشک بانک‌ها مانع رونق بخش صنعت شده است و حتی در ستاد تسهیل مصوباتی صورت می‌گیرد اما با وجود قوانین بانک‌ها این مصوبات اجرایی نمی‌شوند.

امینی اضافه کرد: کمر واحدهای تولیدی و صنعتی زیر نزول و بهره بانک‌ها خم شده و اکثر واحدهای به سختی خود را سرپا نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده بر مصرف اعمال شده نه بر تولید گفت: ارزش افزوده 9 درصد رقم بالایی است و مشکلاتی برای ما ایجاد کرده است.

چیره‌نژاد یکی دیگر از نمایندگان واحدهای تولیدی گفت: در گذشته واحدهای صنعتی مشکلاتی داشتند که این مشکلات تا چند دهه آینده هم رفع نخواهد شد اما در حال حاضر دولت تلاش می‌کند صنعت ما مثل صنعت فرانسه، کانادا و سوئیس شود.

وی اضافه کرد: صنعتگران ما دارای مشکلات مالیاتی، بانکی و ارزش افزوده هستند و این مشکلات نیز باید حل شود که در غیر اینصورت صنعتگران با مشکل مواجه خواهند شد.

سهیلی یکی دیگر از نمایندگان واحدهای صنعتی خطاب به معاون وزیر گفت: چهار سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد اما در این مدت هیچ واحد صنعتی احداث نشد و مشکلات هیچ کارخانه صنعتی ورشکسته‌ای حل نشد.

اما معاون اقتصادی استان در پاسخ به انتقادات نمایندگان واحدها گفت: در دولت یازدهم جهت رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی تصمیمات خوبی گرفته شد و در سال جاری حداقل 100 جلسه کارشناسی، کارگروهی و کمیته‌ای با حضور استاندار، معاونین، رئیس سازمان صنعت و معدن و مدیرعامل شهرک صنعتی برگزار شد.

مجید محنایی بیان کرد: مشکلات حدود 150 واحد تولیدی در یک فضای صمیمی با حضور مسؤولان و تولیدکنندگان بررسی شد که 50 واحد تولیدی از رکود خارج و به چرخه تولید بازگشتند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در 10 سال اخیر هزار میلیارد ریال نقدینگی به واحدها تحت عنوان رونق تولید تزریق شده است.

این مسؤول خطاب به تولیدکنندگان با بیان اینکه انتظار شما از دولت زیاد است، گفت: همه می‌دانید مشکلات امروزه واحدها از چه چیزی ناشی بوده است اما با وجود همه مشکلات گذشته دولت آنچه در توان داشته را انجام داده است.

محنایی از تامین 70 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوبه سفر رئیس جمهور تا پایان سال مالی آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها هستیم و تا زمانی که مشکلات حل نشود جلسات ما ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار