وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سرانه استاد در لرستان 1 به 32 و در کشور 1 به 27 است ابراز امیدواری کرد که در برنامه ششم به نسبت 1 به 20 برسد
کد خبر: ۳۸۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 04 March 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک لرستان؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست با دانشگاهیان دانشگاه لرستان و در خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 107 دانشجوی مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی لرستان، 500 هزار نفر در دانشگاه‎های دولتی تحصیل می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال با کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه‎های کشور مواجه بودیم، خاطر نشان کرد: به این ترتیب تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه کمتر از تعداد صندلی‎ها بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: سال گذشته 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی سطح کشور پذیرش شدند، حال آنکه این آمار به 4 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است، به عبارت بهتر در سال تحصیلی جاری در مقایسه با سال پیش از آن 500 هزار نفر از آمار دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه‎ها کاسته شد و به همین میزان صندلی بدون متقاضی وجود داشت.

وزیر علوم گفتند: سرانه استاد در کشور 1 به 27 است در حالی در اینجا 1 به 33 وجود دارد که باید در اولویت قرار بگیرد در راستای این موضوع در برنامه ششم 1 به 20 تعریف شده است که مصوب شده است.

وی در مورد بورسیه های دکتر فرهادی گفتند که 1 دهم بروسیه هایی که بحث شان مطرح است متعلق به این دانشگاه است یعنی بیش از 300 نفر از این دانشگاه بورس شدند در حالی که برخی از آن رشته ها در دانشگاه وجود ندارند و گروهی برای آنها تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار تابناک؛ دکتر فرهادی با تاکید بر اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که مراکز دانشگاهی در راستای نیاز جامعه اقدام به جذب دانشجوی متقاضی کنند، ادامه داد: می‎توان با به کارگیری برخی رشته‎های دانشگاهی در کنار دیگر رشته‎های فعال به آنها ماهیت کاربردی بخشیده و در جهت تحقق بخشیدن به نیاز جامعه گام برداشت.

فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دانشگاه لرستان به همه دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری هر ماهیانه 650 تا 750 هزار تومان که هر سه ماه یک بار وام پرداخت می‎کند که این بدهی پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان با دانشگاه بازگردانده می‎شود.

وی در خصوص تکمیل ساختمان‎های نیمه کاره دانشگاه لرستان گفت: در صورتی که این کار از طریق خیرین صورت نگیرد، در صورت پرداخت اعتبار می‎توان مشکلات را حل کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تخصیص 130 میلیارد تومان اوراق به منظور اعتبارات پژوهشی و پارک‎های علم و فناوری در سال 95 اشاره و خاطر نشان کرد: برای سال آینده اعتبارات خوبی برای تجهیزات و کارگاه‎های پارک‎های علم و فناوری در بودجه تصویب شده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار