معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیمه هیچ خبرنگار اردبیلی از طریق صندوق اعتباری هنر رفع تعلیق نشده است.
کد خبر: ۳۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 25 May 2015
به گزارش مهر، توحید بلور ساز تصریح کرد: در پی تصمیمات و سیاست گذاری های وزارت ارشاد بیمه تعدادی از خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان  از ابتدای سال جاری حذف شد.

وی افزود: هر چند آمار دقیقی از تعداد حذف شدگان در دست نیست اما ارشاد اسلامی استان به تبعیت از سیاست گذاری ها مجددا هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان را جهت فعال سازی مجدد بیمه به صندوق اعتباری هنر معرفی کرد.

به گفته معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان ۴۰۰ هنرمند، نویسنده و خبرنگار از طریق ارشاد استان به صندوق اعتباری هنر معرفی شدند تا مجددا بیمه شان فعال شود.

بلورساز افزود: از کل معرفی شدگان بیمه ۱۱۰ نفر رفع تعلیق شد که عموما نویسنده و هنرمند هستند و در بین این گروه تاکنون خبرنگاری به ما معرفی نکرده است.

وی افزود: در واقع صندوق اعتباری هنر در پی معرفی ارشاد اسلامی استان ها معرفی نامه ای به هنرمند یا خبرنگار صادر می کند تا بیمه تامین اجتماعی خود را مجددا فعال کند.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان تاکید دارد که صندوق در خصوص بیمه خبرنگاران حرفه ای اقدام نمی کند و صرفا بیمه خبرنگاران غیر حرفه ای در این صندوق مورد توجه است.

به گفته بلور ساز مابقی خبرنگاران باید با یکی از دو گزینه بیمه کارگاهی یا بیمه توسط نشریه محل کار نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رفع تعلیق تداوم دارد و ضروری است خبرنگاران استان همچنان با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنر و بررسی کارتابل خود نسبت به پیگیری وضعیت پرونده اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار