اگر بخواهیم خودرویی مقرون به صرفه، با قیمت کمتر و با عملکرد فنی مناسب و تکنولوژی بهتر داشته باشیم، جک S5 با موتور توربوشارژر و امکانات ایمینی همچون ESC,HAS و HDC با حداکثر قدرت در بین رقبا به علت داشتن قیمت متناسب، مناسب ترین انتخاب خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 07 March 2017

مقایسه 6 شاسی بلند چینی بازار ایران/S5 چینی 99 میلیون شد!
 
به گزارش اطلاعات روز#در سال های اخیر و بعد از خروج خودروسازان فرانسوی، ژاپنی و کره ای از بازار داخلی ایران و عدم همکاری آنها با خودروسازان داخلی، خودروسازان چینی فرصت را غنیمت شمرده و برای ورود به بازار ایران برنامه ریزی کردند. البته چینی ها مزد زحمت و پیشرفت خودشون را با همکاری برند های معتبر گرفته اند و محصولات خودشان را در بازار هایی مثل ایران می فروشند.

در حال حاظر در ایران بازار شاسی بلند های شهری یا کراس اور بسیار داغ است، از این رو در این مقاله به بررسی اجمالی 6 کراس اور شهری چینی می پردازیم.

با چه مارکی ؟ همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.
 
brilliance v5 -  بریلیانس V5
مدل brilliance v5 که توسط خودروسازی سایپا به صورت مونتاژ شده به کشور وارد می شود، ظاهری شبیه به محصولات شاسی بلند بی ام و دارد که با در نظر گرفتن اینکه بریلیانس شریک تجاری بی ام و در چین می باشد این شباهت بی دلیل به نظر نمی رسد.

V5  با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری کد 4A92S ساخت شرکت میتسوبیشی ژاپن با استاندارد یورو4 و با دو نو جعبه دنده دستی 5 سرعته و اتوماتیک 4 سرعته وارد کشور شده است. این همان پیشرانه ای است که در سال 2011 روی مدل های ASX و لنسر میسوبیشی نصب می شد.
 
 
چانگان CS32 - Changan CS35  


چانگان CS32 این مدل را نیز خودروسازی سایپا مونتاژ می کند. این خودرو دیفرانسیل جلو طراحی نسبتا زیبایی دارد و توسط یک شرکت طراحی خودرو در ایتالیا طراحی شده است. CS35  از ادوات داخلی زیبایی برخوردار است و کیفیت این قطعات از رقبا بهتر بوده و در کل داشبورد زیبایی دارد.

امکانات این مدل شامل دو ایربگ ردیف جلو، صندلی چرمی با تنظیم برقی در شش جهت، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، GPS ، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی، سامانه کنترل کشش.

 
JAC S5 - جک اس 5


جک S5 توسط شرکت کرمان خودرو تولید می شود و همانند رقبای خود تک دیفرانسیل می باتشد. وزن این مدل 1505 می باشد که نسبتا زیاد می باشد. طراحی این مدل خیلی شبیه به شاسی بلند های کره ای مخصوصا هیوندای است.

برای اولین بار در بین خودروهای چینی بازار ایران، این خودرو به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESC، کمکی حرکت در سربالایی HAC و کنترل حرکت در سراشیبیHDC  مجهز شده است. علاوه بر این سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها نیز در این مدل تعبیه شده است. S5 از لحاظ طراحی داخلی و کیفیت قطعات استفاده شده نیز جایگاه مناسبی دارد.

 
MVM - Chery X33

MVM X33 با گیربکس CVT و ظاهری جدید توسط شرکت مدیران خودرو تولید می شود. X33 جدید در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود.

بیشتری تغییرات مدل جدید X33 در نمای ظاهری قسمت جلو ماشین است که طراحی چراغ ها و جلو پتجره تغییر کرده است، در داخل اتاق هم طراحی داشبورد به کلی تغییر کرده و خیلی بهتر از مدل قدیمی X33 شده است. در نمای عقب تغییرات زیادی رو شاهد نیستیمو

از امکانات این خودرو می توان به صندلی های چرمی با امکان تنظیم در چهار جهت، نمایشگر 7 اینچی با سامانه راهبری GPS ، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، ایربگ ردیف جلو اشاره کرد.


 
Lifan X60 - لیفان X60

مدل Lifan X60 را شرکت کرمان خودرو مونتاژ می کند. از امکانات این خودرو می توان به صندلی چرمی، ایربگ ردیف جلو، تهویه مطبوع دیجیتال، سانروف دو حالته برق می توان اشاره کرد. جعبه فرمان از هیدرولیک Rack & pinion  بوده که فرمان پیری مناسب را برای خودرو فراهم کرده است.

گارانتی 2 ساله  X60  و قیمت پایینتر از رقبا انتخاب خوبی برای کسانی است که بودجه کمتری دارند.

 
geely Emgrand X7 - جیلی X7
 
خودروی جیلی X7 توسط جیلیران موتور به بازار عرضه می شود. این مدل با اقتباس از نسل قبلی تویوتا RAV4 طراحی شده است.
از نظر امکانات ایمنی و رفاهی در مقایسه با رقبای خود از سطح بالایی قرار دارد که البته قیمت نهایی این مدل نیز بالاتر از رقبای خود است.

این مدل دارای 7 ایربگ می باشد، همجنین دارای کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها، صندلی چرمی با گرمکن، سانروف دو حالته، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر گرد و خاک، صفحه نمایش 6.5 اینچی لمسی با قابلیت GPS  می باشد.


 
نتیجه گیری
بدون در نظر گرفتن قیمت، مطمئنا جیلی امگراند X7  از نظر قدرت موتور، گارانتی طولانی مدت، خدمات پس از فروش مناسب و امکانات ایمنی و رفاهی در مقایسه با رقبا خودرو مناسبی به نظر می رسد.

اگر بخواهیم خودرویی مقرون به صرفه، با قیمت کمتر و با عملکرد فنی مناسب و تکنولوژی بهتر داشته باشیم، جک S5  با موتور توربوشارژر و امکانات ایمینی همچون ESC,HAS و HDC  با حداکثر قدرت در بین رقبا به علت داشتن قیمت متناسب، مناسب ترین انتخاب خواهد بود.

تنها خودرویی که در میان این شش مدل به سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ مجهز است MVM X33  جدید بودهکه با گیبکس CVT  سیستم کروز کنترل و قدرتی نسبتا بالا امکان رانندگی آفرود را نیز فراهم کرده است.

از لحاظ ظاهری نیز بریلیانس V5  و CS35  مدل های زیباتر و اسپرت تری هستند.

در حالت کلی با در نظر گرفتن فاکتور های متعدد انتخاب اول از لیست مذکور JAC S5  می باشد.
 
  لیفان X60 MVM X33 جیلی X7 بریلیانس V5 چانگان CS35 جک S5
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو، چهار چرخ دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری چهار سیلندر 2 لیتری چهار سیلندر 2.4 لیتری چهار سیلندر 1.6 لیتری چهار سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری توربو
گیربکس 5 سرعته دستی CVT 6 سرعته اتوماتیک DSI 4 سرعته اتوماتیک
5 سرعته دستی
4 سرعته اتوماتیک
5 سرعته دستی
6 سرعته دستی
قدرت اسب بخار 131 139 162 118 125 174
گشتاور 168 182 220 151 160 235
شتاب 0 تا 100 12 14 12 14 14 10
مصرف سوخت ترکیبی 8.2 9.5 8 7.2 7 7.7
وزن 1330 1412 1564   1270 1505
حدود قیمت - میلیون 64 72 105 90 85 99
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار