وقتی در این دنیای پرهیاهو جان آدمی بی ارزش می شود در می یابی سرگرمی های نوین یعنی چه؟
کد خبر: ۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 25 May 2015

گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از دستگاههای الکترونیکی فارغ از مزایا دستاورد منفی نیز به دنبال داشته که می توان افزایش شمار مزاحمان تلفنی ارگانهای حساسی از جمله آتشنشانی را مثال زد.

به گزارش ایرنا؛ تماس گرفتن با مراکز حساس امدادرسان برای برخی از افراد کم سن و سال به تفریح روزمره بدل شده است بگونه ای که از بازیچه قرار دادن این نهادها ابراز خوشنودی کرده و به دیگر دوستان برای انجام این حرکت ناشایست فخر می فروشند.

شاید صحبت از مزاحمتهای تلفنی با وجود ثبت شماره تماس گیرنده در صفحه دیجیتال طرف مقابل سخن قابل پذیرش نباشد ولی آمارهای موجود موید این حقیقت است که همچنان افرادی مزاحم کار فعالان در مراکز حساس هستند.

در این زمینه مدیرعامل سازمان آتشنشانی همدان اظهار کرد: به طور میانگین روزانه 350 تا 400 تماس با سامانه 125 برقرار می شود که 300 مورد از این تعداد مزاحم تلفنی است.

مسعود دهبانی با ذکر اینکه بیشتر مزاحمان آتشنشانی را افراد کم سن و سال تشکیل می دهند افزود: دانش آموزان بخشی از مزاحمان تلفنی 125 هستند که پس از برگزاری دوره های آموزشی برای آنان به منظور آشنایی با سامانه 125 ، پس از این دوره ها آنان برای بررسی صحت موضوع بدون دلیل به این شماره تماس می گیرند.

وی گفت: بیشتر دانش آموزان پس از تماس با سامانه 125 و برقراری ارتباط سکوت کرده یا فوت می کنند که از این طریق می توان براحتی مزاحم بودن طرف مقابل را حدس زد.

وی بیان کرد: طیف دوم از مزاحمان تلفنی آتشنشانی افراد دارای سن بالا هستند که سال گذشته برای دو نفر به این علت پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان توضیح داد: این دو متخلف که کمتر از 30 سال سن دارند روزانه در چندین نوبت در تماس با سامانه 125 مشکلاتی ایجاد کرده بودند که مرکز پیام این افراد را شناسایی کرد و از طریق مراجع حقوقی برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی تاکید کرد: تماس غیرضرور و ایجاد مزاحمت تلفنی برای سامانه 125 با توجه به حساسیت این مرکز در اصل بازی با جان و مال مردم است و انتظار می رود خانواده ها با توجه به این اصل فرزندان خود را نسبت به عواقب جبران ناپذیر این موضوع مطلع کنند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته چهار مورد عملیات بدون نتیجه انجام شد بگونه ای که آتشناشنان پس از دریافت گزارش و حضور در محل متوجه شدند که گزارش خلاف واقع بوده است.

*استفاده از تجهیزات نوین برای کاستن مزاحمان تلفنی

دهبانی گفت: بزودی آتشنشانی همدان به سامانه نوینی مجهز می شود که هنگام تماس فرد علاوه بر شماره تماس، آدرس محلی که از آنجا با 125 تماس برقرار شده نیز در سامانه ثبت می شود.

وی با ذکر اینکه هم اینک تنها آتشنشانی اصفهان به این سامانه مجهز است افزود: با همکاری ستاد بحران استانداری و شرکت مخابرات این طرح عملیاتی شده و هم اینک در حال راه اندازی نرافزار این سامانه هستیم.

وی اضافه کرد: برخی افراد هنگام مواجهه با آتش سوزی منزل یا محل کار با استرس و فشار روحی و روانی به 125 تماس برقرار کرده که گاهی اوقات در انتقال درست آدرس محل حادثه نیز اشتباه می کنند.

مدیرعامل آتش نشانی همدان اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه براحتی می توان آدرس محل تماس را ثبت کرده و حتی در صورت انتقال نادرست آدرس، ماموران آتشنشانی را به محل حادثه هدایت کرد.

دهبانی توصیه کرد: شهروندان ضمن بخاطر سپردن شماره تماس 125 ، هنگام بروز حادثه با خونسردی آتشنشانان را مطلع کرده و در دادن آدرس محل حادثه از مکانهای شاخص نزدیک به محل آتش سوزی همچون مسجد، مدرسه یا فروشگاه بزرگ بهره گیرند.

وی با ذکر اینکه هم اینک 9 ایستگاه آتشنشانی در همدان فعال است گفت: 170 نیرو با نرم سنی 35 سال و میانگین تحصیلات فوق دیپلم در مجموعه آتشنشانی شهر همدان خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر سوم و تا هشتم خرداد ماه سالجاری سازمان آتشنشانی همدان میزبان آتش نشانان کشور بوده و برنامه این سازمان صعود به قله الوند است.

طبق استاندارد جهانی باید به ازای دوهزارو 500 نفر یک نیروی آتشنشان جذب شود که به منظور نزدیک شدن به این استاندارد جمعه هفته جاری آزمون برای جذب 69 نیروی جدید برگزار می شود.

به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتشنشانی ساخته شود که هم اینک در شهر همدان 9 ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار