مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بیشترین خسارت به باغات هلو و شلیل شهرستان اسدآباد وارد شده است، گفت: در مجموع محصول یک‌هزار و 750 هکتار از اراضی باغی این شهرستان به سبب سرمای دیررس بهاره از بین رفته است.
کد خبر: ۳۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 26 May 2015

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: ۷۱۹ هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی هلو و شلیل این شهرستان دچار سرمازدگی شده است که در این راستا ۷۵ درصد این نوع محصولات باغی از بین رفته است.

به گزارش تسنیم؛ ناصر فتاحی با اشاره به وضعیت اراضی باغی و زراعی کشاورزی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: بیش از 119 هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میزان بیش از 64 هزار و 400 هکتار اراضی زارعی و بیش از 5 هزار هکتار اراضی باغی است.

وی با بیان اینکه سرمای دیررس بهاره خسارت قابل توجهی به اراضی کشاورزی شهرستان اسدآباد وارد کرده است، افزود: سطح زیر کشت اراضی باغی محصول گردو 649 هکتار است که 85 درصد این اراضی معادل 411 هکتار باغات گردو دچار سرمازدگی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: 25 درصد محصول باغی سیب معادل 36 هکتار، 45 درصد محصول انگور معادل 595 هکتار و 75 درصد محصول باغی هلو و شلیل معادل 719 هکتار از سطح این اراضی به سبب سرمازدگی دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت به باغات هلو و شلیل شهرستان اسدآباد وارد شده است، گفت: در مجموع محصول یک‌هزار و 750 هکتار از اراضی باغی این شهرستان به سبب سرمای دیررس بهاره از بین رفته است.

فتاحی بیان کرد: 20 هزار و 62 هکتار از اراضی زارعی شهرستان اسدآباد زیر کشت دیم قرار دارند و 32 هزار و 44 هکتار اراضی آبی است که 30 درصد از این اراضی معادل 150 هزار هکتار شامل اراضی زارعی گندم، جو، چغندرقند، سیب‌زمینی، حبوبات، ذرت، کلزا، یونجه و شبدر دچار خسارت سرمازدگی شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به خسارات وارد شده به محصولات کشاورزی در امسال توسعه پوشش بیمه بهره‌برداران و کشاورزان در دستور کار است که بهره‌مندی از بیمه محصولات کشاورزی نیازمند فرهنگسازی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد افزود: همچنین به منظور کاهش خسارات در بحث پیش آگاهی کشاورزی و آموزش هماهنگی لازم با سازمان هواشناسی انجام گرفته است تا کشاورزان با آگاهی لازم از حوادث طبیعی و غیرمترقبه پیشگیری کنند و میزان سطح خسارات اراضی کشاورزی را کاهش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار