این جشن با حضور نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رؤسای استانی و شهرستانی و هنرمندان استان و شهرستان در پارک دوستی دوگنبدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 29 March 2017
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از برگزاری جشن عیدانه نوروز با پیام «میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» و همچنین رونمایی از تندیس پدر بوکس ایران در روز پنج‌شنبه دهم فروردین خبر داد.

هومن عنایی اظهار داشت: این جشن با حضور نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رؤسای استانی و شهرستانی و هنرمندان استان و شهرستان در پارک دوستی دوگنبدان برگزار می‌شود.

وی افزود: نوروز یادآور پایان خمودگی و مظهر بیداری و جمع خوبی‌ها بوده و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مراسم و آیین‌ها «همگرایی» است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گچساران گفت: اجرای موسیقی و آیین‌های محلی، هنرنمایی فعالان فرهنِگی، سخنرانی پاسداشت نوروز و فرهنگ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های جشن عیدانه نوروز است.

عنایی عنوان کرد: با توجه به رسم و سنت نوروز و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در شهرستان این سنت کهن به یک نوروز باشکوه و سنتی اجتماعی تبدیل شده که در این راستا پذیرای نظرات و برنامه‌های مردم و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه نوروز به ما یاد می‌دهد که معتدل و میانه‌رو باشیم، گفت: نوروز از جنس اعتدال و امید است که به واقع مرزها و دیوارهای فروبستگی را در می‌نوردد و انسان‌ها را به یکدیگر پیوندی حقیقی بر پایه ارزش‌های والای انسانی می‌دهد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران نوروز و اینگونه آیین‌ها را جشنی فراملی توصیف کرد و گفت: جشن جهانی نوروز باید فراتر از مرزهای جغرافیایی مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم این گردهمایی که برای ارج نهادن به مدنیت و تمدنی کهن و دیرینه است، سبب شود تا گام‌هایی برای زدودن غبار قهر و کینه از جهان برداریم.

عنایی نوروز را شناسنامه تاریخی و هویت ملی کشور دانست و بر لزوم تقویت ابعاد شادی بخش نوروز تأکید کرد و گفت: نوروز یکی از آیین‌هایی است که در مقاطع تاریخی مختلف حفظ و به جهانیان معرفی شده و یک سنت درخشان و پایدار تاریخی است که شاهد دگرگونی‌های عظیم و پیام‌آور صلح و دوستی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار