مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز از اقامت بیش از ۸۱ هزار و ۸۵۱ مسافر تا پایان روز ششم توسط نوروز در استان خبر داد و گفت: این آمار مربوط به آمار ثبتی در مراکز پیش‌بینی‌شده است که خیلی کمتر از آمار واقعی است، چراکه در این آمار اقامت گردشگران در مهمانسراهای ادارت و منازل اشخاص و یا اقوام دیده نشده است.
کد خبر: ۴۰۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 30 March 2017
نماینده مردم رزن درمجلس شورای اسلامی از اختصاص 560 میلیون تومان برای بازسازی ابنیه‌های تاریخی شهرستان رزن خبر داد.

به گزارش فارس، حسن لطفی در بازدید از ابنیه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و چادرهای راهنمایی مسافران در این شهرستان با بیان اینکه بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان رزن 12 درصد از ابنیه‌های استان همدان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: در شهرستان 120 اثر تاریخی، فرهنگی، هنری وگردشگری وجود دارد که از این تعداد 67 اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی از اختصاص 560 میلیون تومان برای بازسازی ابنیه‌های تاریخی شهرستان رزن در بودجه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات متوازن کشوری بوده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به اهمیت توسعه صنعت مولد گردشگری اشاره کرد و افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن به عنوان متولی بخش گردشگری باید علاوه بر حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی با تولید اقلام فرهنگی سعی در معرفی جاذبه‌ها و امکانات موجود به مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یک اندازه از اهمیت برخوردار هستند و توسعه این سه بخش می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز از اقامت بیش از 81 هزار و 851 مسافر تا پایان روز ششم توسط نوروز در استان خبر داد و گفت: این آمار مربوط به آمار ثبتی در مراکز پیش‌بینی شده است که خیلی کمتر از  آمار واقعی است، چراکه در این آمار اقامت گردشگران در مهمانسراهای ادارت و منازل اشخاص و یا اقوام دیده نشده است.

علی مالمیر افزود: نوروز به عنوان یکی از میراث‌های بزرگ ناملموس جهانی در یونسکو توسط کشورهای متعدد با محوریت ایران به ثبت رسیده که امسال در تلاش بودیم تا نوروزی متفاوت نسبت از سال‌های گذشته داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در کنار همکاری در قالب ستاد خدمات سفر در استان و همچنین در تمام شهرستان‌ها به ریاست فرماندار، ستاد خدمات سفر شکل گرفت که خوشبختانه در  شهرستان‌ها آمادگی کاملی برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزد: در همه شهرستان‌ها استان علاوه بر برنامه‌هایی که در قالب خدمات سفر در نیمه اول اجرایی شده است، امسال  به برگزاری آیین‌های بومی ـ محلی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان 176 برنامه بومی ـ محلی متناسب با نوروز پیش بینی شده است؛ از افزایش 13 درصدی میزان بازدید از اماکن گردشگری استان همدان تا پایان روز ششم نوروز خبر داد و گفت: با وجود بارش و برودت هوا که در استان  همدان وجود داشت بیش  از 352 هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری استان انجام شده که امیدواریم در نیمه دوم که به نسبت هوا گرمتر است شاهد حضور بیشتر گردشگران نوروزی در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار