رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل از کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ 30 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، دکتر قدرت اخوان اکبری در بازدید از مراکز درمانی شهرستان مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: در تعطیلات عید نوروز روزانه بطور متوسط 120 ماموریت توسط فوریت های پزشکی استان انجام شده که حدود 18 درصد آن مربوط به سوانح و حوادث جاده ای بوده است.
 
وی افزود: از زمان شروع طرح نوروزی تاکنون فوریت های پزشکی استان 296 مورد ماموریت در جاده های استان انجام داده که 2 نفر از مصدومان سر صحنه تصادف جان باخته اند و یک نفر دیگر نیز در مرکز درمانی فوت کرده است.
 
وی گفت: در این تعطیلات روزانه بیش از 6 هزار مورد ویزیت بیماران در مراکز اورژانس و درمانگاههای استان انجام شده که نسبت به روزهای عادی 20 درصد افزایش نشان می دهد.
 
وی در مورد اقدامات بهداشت محیط استان نیز اظهار کرد: از زمان شروع طرح نوروزی با سرکشی به اماکن مختلف بیش از 500 مورد اخطاریه صادر شده و متصدی 133 مرکز متخلف نیز به دادگاه معرفی شدند.
 
او افزود: از این تعداد 28 واحد متخلف از طریق مراجه ذیصلاح تعطیل شد.
وی گفت: در این مدت 23 هزار تن انواع مواد غذایی فاسد نیز کشف و امحا شد.
 
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق سامانه 190 گزارش کنند.
 
در سال 94 تعداد 144 نفر در اثر تصادفات جاده ای استان اردبیل جان خود را از دست دادند که این میزان در سال 95 به 139 نفر رسیده است.
 
در سال 94 استان اردبیل رتبه برتر کشوری در کاهش تلفات جاده ای را کسب کرد.
جاده سرچم اردبیل ،سربند اردبیل و جاده اردبیل - مشگین شهر از جاده های حادثه خیز این استان است و در بین آنها محور سربند - اردبیل بیشترین آمار تصادفات جاده ای را داراست.
 
واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای برآورد شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار