معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خام فروشی محصولات معدنی بزرگترین آفت بخش معادن در کشور است.
کد خبر: ۴۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، جعفر سرقینی پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور که به مناسبت هفته معدن در یزد برگزار شد، با بیان اینکه توسعه معادن از جمله پایدارترین توسعه‌ها در دنیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: در دوران اوج تحریم‌ها علیه ایران اسلامی کمترین ضربه به معدن و صنایع معدنی کشور وارد شد. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما باید اثرات معدن در اقتصاد کشور را به طور ویژه مورد بررسی و توجه قرار دهیم.

سرقینی با اشاره به نقش اصلی معادن در تمام صنایع فعال کشور افزود: خام فروشی محصولات معدنی از جمله آفت‌ها و آسیب‌‌های بزرگ و مهم در بخش معادن کشور است.

وی کامل کردن زنجیره تولید در معادن و کارخانه‌ها را یکی از مهمترین راه‌حل‌های جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی در کشور دانست و با اشاره به توسعه نامتوازن در بخش معدنی تصریح کرد: بررسی و دنبال کردن نقش معادن در اقتصاد کشور به منظور تدوین سیاست‌های جدید و روبه رشد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی در این حوزه به منظور پاسخگویی به متقاضیان گفت: رشد جمعیت و صنعتی‌تر شدن کشور، افزایش تقاضا را در بر دارد و این در حالی است که سیستم دولتی قادر به پاسخ‌گویی متقاضیان در این بخش نیست.

وی تعریف پهنه فعالیت معدنی از مقیاس کوچک به بزرگ، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به روز، افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی و سخت‌گیری در مورد تعیین صلاحیت صدور پروانه فعالیت و واگذاری معادن از جمله سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سرقینی با اشاره به نقش معادن در برخی از کشورهای توسعه یافته گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید به جای توجه به آمار و ارقام کلی نقش معادن در اقتصاد کشور به تأثیرپذیری محصولات معدنی در صنایع مختلف توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار