مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: ازآنجاکه دست‌فروشان در بازارچه پرندگان همدان مشغول فعالیت هستند نیروهای دامپزشکی همواره در محل مستقر بوده و کار پایش پیش می‌رود.
کد خبر: ۴۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 01 April 2017
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در یکی از روستاهای همدان خبر داد و گفت:مردم از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند.

به گزارش فارس؛ محمود رضا رسولی با اشاره به مشاهده آنفلوآنزای پرندگان طی دو روز اخیر در همدان اظهار کرد: با تشخیص آزمایشگاه سازمان دامپزشکی نسبت به اینکه در نمونه‌های گرفته شده از بازارچه پرندگان همدان موارد مثبتی از ویروس آنفلوآنزا وجود دارد، اکیپ‌های دامپزشکی استان وارد عمل شد و کار معدوم‌سازی آغاز شد.

وی با اشاره به حضور نیروهایی از سازمان آتش نشانی، انتظامی، مرکز بهداشت و نمایندگان محیط زیست در امر معدوم‌سازی پرندگان، گفت: همچنان کار معدوم‌سازی از سوی همکاران دامپزشکی در این محیط ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: از آنجا که دستفروشان در بازارچه پرندگان همدان مشغول فعالیت هستند نیروهای دامپزشکی همواره در محل مستقر بوده و کار پایش پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در ادامه کار پایش همکاران ما در روستاها نیز حضور یافته و اقدام به کنترل وضعیت کردند، افزود: مورد جدیدی از ویروس در یکی از روستاهای همدان مشاهده شد و اکنون نیروهای دامپزشکی در آنجا مستقر هستند و کار معدوم‌سازی صورت می‌گیرد.

رسولی با بیان اینکه اگر یک پرنده نیز به این ویروس مبتلا باشد باید تا شعاع یک کیلومتری معدوم‌سازی صورت گیرد، گفت: از مردم درخواست داریم تا اطلاع ثانویه از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده تلفات طیور نظیر مرغ و بوقلمون و... حتما با شماره 1512 موضوع را با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان بگذارند، افزود: کار پایش همچنان ادامه دارد و دیشب تا ساعت 2:30 بامداد  اکیپ‌های دامپزشکی در حال انجام ماموریت بودند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه تا حد توان اقدامات کنترلی انجام شده و اطلاع‌رسانی لازم به همشهریان نیز صورت گرفته است، گفت: امروز نیز  نیروهای دامپزشکی در حال انجام ماموریت هستند و احتمالاً کار تا به نیمه‌های شب بیانجامد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار