کد خبر: ۴۰۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 02 April 2017
حمد ناصری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به مساعد بودن حال عمومی تمامی مسافرانی که در یکی از مدارس شهرستان پارس‌آباد دچار گاز گرفتگی شده بودند، اظهار کرد: روز گذشته به دلیل شرایط جوی استان و وزش تندباد شدید 70 کیلومتری، خروجی مسیر گرمایشی مکان مذبور دچار مشکل می‌شود و همین مسئله باعث نشست گاز منوکسید کربن در محل اسکان مسافران نوروزی می‌شود.

وی افزود: تعداد 12 نفر که شامل 3 خانوار از همکاران فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی بودند در این محل حضور داشتند و بعد از بروز این حادثه، 5 نفر از این میهمانان احساس سرگیجه داشتند، به همین دلیل سریعا به بیمارستان منتقل می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی از لحاظ سلامتی و وضع حال مسافران وجود ندارد و این مسافران به صورت سرپایی بعد از حدود 1 ساعت مرخص شده و به شهر خود بازگشتند.

ناصری افزود: همکاران آموزش و پرورش استان اردبیل تمامی تلاش خود را برای احساس رضایتمندی مسافران انجام داده و پیگیر وضعیت سلامتی این مسافران نیز بودند تا مشکل خاصی برای میهمانان حاضر در استان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه  آمار و خبرهای مختلف اعلام شده در این خصوص تکذیب می‌شود، افزود: حتی بعد از خروج این مسافران از استان، با تماسی که با سرپرست این خانوارها انجام شد، پیگیر وضعیت حال مسافران شدیم و خوشبختانه مسئله خاصی اعلام نشد.

 تکذیب خبر
 
 به گزارش تابناک اردبیل، پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما به نقل از آران مغان نوشت: به دنبال انتشار اخباري مبني بر مسمومیت ۲۷ مسافر نوروزی در مدرسه علامه جعفری پارس آباد و وخامت حال سه نفر اين خبر از سوي فوريتهاي پزشكي شهرستان پارس آباد تكذيب شد.

سيد مهدي موسوي مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی پارس آباد دقايقي پيش درباره جزئيات اين حادثه به خبرنگار آران مغان گفت: به دنبال گزارش حادثه، بلافاصله اكيپ هاي اورژانس پارس آباد به محل حادثه اعزام شدند.

وي با بيان اينكه اين حادثه در مدرسه علامه جعفري پارس آباد رخ داد، افزود: تعداد حادثه دیدگان 10 نفر بودند كه 4 نفر از آنان در محل حادثه بصورت سرپايي درمان و 6 نفر ديگر نيز توسط نيروهاي اورژانس به بيمارستان منتقل شدند و بعد از دو ساعت مراقبت و تحت نظر بودن همگی آنها درمان و ترخيص شدند.

موسوي ادامه داد: هيچكدام از این افراد بدحال نبوده و در بیمارستان نیز بستری نشده اند و هر گونه اخبار مرتبط با مسموميت 27 نفر و وخامت حال 3 نفر در خبرگزاري ها و فضاهاي مجازي صحيح نيست.

پورعلي رئيس اداره گاز شهرستان پارس آباد نيز با تاييد مسمومیت افراد با گاز منو اکسید كربن، علت اين حادثه را استفاده غيراصولي از دودكش و پخش گاز مونواكسيد كربن در فضاي سالن مدرسه علامه جعفري پارس آباد عنوان كرد.

اين اتفاق در حالي در شهرستان پارس آباد رخ داده است، كه برخي خبرگزاري هاي رسمي خبر از مسمومیت ۲۷ مسافر نوروزی در مدرسه علامه جعفری پارس آباد و وخامت حال سه نفر خبر داده بودند.

تحقیقات درباره چگونگی انتشار گاز منو اکسید کربن و مسمومیت این افراد در حال بررسي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار