طي دو ماه گذشته سال جاري ،12 نفر به علت سوانح جاده اي درون شهري جان باختند که اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با 21 نفر کشته، شاهد کاهش 43 درصدي تلفات ناشي از حوادث رانندگي هستيم».
کد خبر: ۴۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 27 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي هرمزگان در جمع خبرنگاران بيان کرد: در بخش تصادفات جرحي در فروردين و ارديبهشت ماه امسال،  هشت درصد و صرفا خسارتي نيز 13 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمدباقر سليمي از کاهش 10 درصدي مجموع کل تصادفات در معابر درون شهري دراين دو ماه سال 94 خبر داد.
 
افزايش 228 درصدي اعمال قانون راهنمايي و رانندگي
 
 رئيس پليس راهنمايي و رانندگي هرمزگان از اعمال قانون 124 هزار و 454 مورد تخلف رانندگي طي مدت دو ماهه اول سال جاري مطالبي بيان داشت و تصريح کرد:اين رقم نسبت به سال گذشته 228 درصد افزايش را نشان مي دهد.سرهنگ  سليمي اعمال قانون را  به منظور مهار رفتار هاي پرخطر و تنظيم عبور و مرور دانست و افزايش آمار اعمال قانون امسال  را ناشي از افزايش دوربين هاي کنترل سرعت اعلام کرد. وي در خصوص تخلفات توقيف وسيله نقليه  و موتورسيکلت  گفت: اين وسايط نقليه داراي تخلفاتي مانند تردد فاقد پلاک، دستکاري در ارقام پلاک، رانندگي بدون گواهينامه و مدارک ، فاقد بيمه شخص ثالث ، ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان بودند. سرهنگ سليمي تخلفات مختصص موتورسيکلت را عبور خلاف جهت تعيين شده و ايجاد صداي ناهنجار ذکر کرد. اين مقام مسوول از اعمال قانون 412 دستگاه خودرو وموتورسيکلت ناشي از تخلفات پلاک و فاقد پلاک و مخدوش  و دستکاري در ارقام پلاک، 241 دستگاه موتورسيکلت و خودرو به علت آلودگي صوتي ناشي از اگزوز و سيستم صوتي غير مجاز و 26 دستگاه خودروي حامل حيوانات خانگي مانند سگ و گربه  خبر داد.
 
توقيف 3 هزاروسيله نقليه
 
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي هرمزگان گفت: در اين مدت از سال، دو هزار و 806 دستگاه موتورسيکلت و 978 دستگاه خودرو توقيف شد که  اين ميزان هفت درصد افزايش داشته است.سرهنگ سليمي ،بيشترين تخلف رانندگي در معابر شهري را عدم استفاده از کمربند ايمني با 24هزار و 681 مورد ، استفاده از تلفن همراه با هشت هزار و 412 مورد، تخلف با سرعت غيرمجاز با پنج هزار و 772 مورد، عدم استفاده از کلاه ايمني با پنج هزار و 561 مورد و شيشه دودي با چهار هزار و 820 مورد، عبور از محل ممنوع 3هزارو 606 تخلف ، يکهزارو تخلف عبور از چراغ قرمز 202 مورد اعلام کرد.
 
موتورسيکلت با 63 درصد تصادفات
 
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي هرمزگان بيشترين سهم وسيله نقليه در تصادفات درون شهري را موتورسيکلت عنوان کرد و گفت: اين عامل 63 درصد تصادفات را وپس از آن نيز تصادف با عابرين پياده با 28 درصد قرار دارد.
 
برخورد با تخلفات خودروهاي لوکس
 
سرهنگ سليمي با اشاره به برخورد با تخلفات حادثه ساز و مخاطره آميز خودروهاي لوکس در سطح استان گفت: اين برخورد در طرح نوروزي امسال اجرا گرديد  و آمار تخلفات اين بخش فقط مربوط به شهرهاي بندرعباس و قشم است و بسيار نيز ناچيز است.
 
ترخيص  موتورسيکلت هاي توقيفي
 
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي هرمزگان از ترخيص  خودروهاي توقيفي در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: از سوم تا 15 خردادماه سال جاري به مناسبت آزاد سازي خرمشهر و فرا رسيدن نيمه شعبان ،  موتورسيکلت هاي توقيفي در سطح استان  به جز مواردي که آزادي آن منوط به دستور قضايي و... باشد با پرداخت هزينه ميانگيني ، ترخيص مي گردد. وي از صاحبان موتورسيکلت ها خواست با داشتن مدارک احراز هويت  به ستاد ترخيص استان و شهرستانها مراجعه  ونسبت به ترخيص موتورسيکلت خود اقدام نمايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار