مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۴۰۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 05 April 2017
حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  مهارت آموزی را از کلید واژه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت : این مهم افق هوشمندانه اشتغال پایدار را به همراه دارد و تلفیق دانش ومهارت آموزی منجر به توانمند سازی منابع انسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه نو به مهارت در واقع توجه به واقعیت وراهگشای بهره وری است گفت: نقش و جایگاه آموزش‌های مهارتی درصنایع برای کارگران یک اصل مهم است و باید تمام دانش‌ها به روز باشد.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره با اینکه یکی از جایگاه‌هایی که در طی چند سال اخیر در کشور سبب رشد وتوانمندسازی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای شده مهارت آموزی می‌باشد افزود: این آموزش‌ها متناسب با نیاز های جامعه و بومی سازی منطقه باشد.

پناه، مهارت آموزی را تکمیل کننده چرخه اشتغال عنوان کرد و تصریح کرد: ما باید نگاه آینده نگری به اشتغال داشته باشیم وبدانیم چه شغلی معیشت خانواده‌ها را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی بیان کرد:در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از طرح‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به سیاستها و برنامه های اجرایی آموزش شاغلان در سند راهبردی مهارت و فناوری به طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی با رویکرد تقاضا محور، مبتنی بر محور کار و استقرار الگوی توسعه آموزش های مهارتی پرداخت وافزود: فراهم سازی بستر مناسب برای گسترش حضور بخش غیر دولتی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان است.

عبدالرسول کازرونی توانمند سازی جوانان را از وظایف این بنگاه آموزشی دانست وتصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خدمات ویژه را برای ایجاد اشتغال در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: امید جوانان جویای کار فاقد مهارت به آموزش مهارتی فنی وحرفه‌ای است و با برنامه‌ریزی بتوان از هدر رفت این سرمایه عظیم انسانی جلوگیری کرد.

کازرونی تصریح کرد: یکی ازعلل بیکاری جوانان فقدان مهارت است و باید بر تربیت نیروی انسانی مطابق با نیاز بازار کار برنامه ریزی هدفمند کرد تا اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری محقق شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار