رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون بیش از 2 میلیون و 800 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 05 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  دکتر مجید همتی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: بیماری آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی فوق العاده مسری است که مختص گوسفند و بز می باشد.

وی تب، کاهش تولید، بروز بثورات جلدی در اطراف دهان ، صورت و قسمت های کم موی بدن، جراحات احشایی، درگیری تنفسی و گاها سقط جنین را از علائم این بیماری عنوان کرد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان واگیری این بیماری در دام های حساس مایه کوبی نشده بسیار بالا بوده و گاهی به بیش از 75 درصد نیز می رسد و میزان مرگ و میر بین 5 تا 50 درصد متغیر می باشد در گله هایی که سابقه واکسیناسیون ندارند در صورت بروز این بیماری، تلفات در بره و بزغاله های تازه متولد شده تا صددرصد هم می رسد و خسارت اقتصادی ناشی از این بیماری بسیار قابل توجه است بنابراین واکسیناسیون برای پیشگیری از این بیماری ضروری است. 

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: هرساله در فصل بهار واکسیناسیون علیه بیماری آبله گوسفند و بز به صورت رایگان با استفاده از توان بخش های خصوصی و دولتی انجام می شود.

به گفته دکتر همتی، در سال گذشته حدود 2 میلیون و 350 هزار راس گوسفند و بره و 540 هزار راس بز و بزغاله در سطح استان کرمانشاه علیه بیماری آبله مایه کوبی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار