جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از کاهش ۱۴درصدی تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی درون شهری همدان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 28 May 2015

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی درون شهری همدان ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مهر، سرهنگ رضا خالوندی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان با بیان اینکه در ایام نوروز سال ۹۴ در بحث تصادفات فوتی افزایش یا کاهشی نداشتیم، افزود: در این ایام در سایر بندهای تصادفات جرحی مثل تعداد مجروحین هشت درصد کاهش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه دوم سال ۹۳ تصادفات جرحی درون شهری ۲۲ درصد، تعداد مجروحین ۲۵ درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است، اظهارداشت: از مجموع تصادفات ثبت شده در سال گذشته ۵۴ درصد مربوط به عابران پیاده است که یکی از دلایل آن ایمن نبودن معابر به ویژه بلوارهای ارتش، امام خمینی(ره)، آیت‌اله نجفی و انقلاب در شهر همدان است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در ادامه به ایمن نبودن بلوار امام خمینی (ره) شهرستان رزن اشاره کرد و با بیان اینکه این بلوار هیچ جدا کننده ای ندارد و بسیار پرخطر است، ابراز داشت: با کشته شدن دو نفر در این بلوار آمار فوتی های عابر پیاده در شش ماه دوم سال ۹۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

سرهنگ خالوندی همچنین به محور گنجنامه که یکی از محورهای پرحادثه همدان است اشاره و بر لزوم نصب دوربین‌های کنترل سرعت در این محور تاکید کرد ویادآورشد: با توجه به اینکه محور گنجنامه جز محورهای توریستی و گردشگری شهر همدان است بابد کنترل سرعت در این محور با جدیت انجام می شود و با توجه به اینکه این مکان جزء محدوده شهری محسوب می شود باید نسبت به نصب دوربین های کنترل سرعت اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز دراین جلسه با بیان اینکه ۱۲ پل عابر پیاده در شهر همدان وجود دارد، گفت: ۱۲ پل دیگر نیز در دست ساخت است.

عباس صوفی همچنین از انعقاد قرارداد هفت میلیارد تومانی برای هوشمندسازی و مکانیزه کردن پل های عابر پیاده سطح شهر همدان خبر داد.

وی افزود: شهرداری همدان ملزم به نصب نرده های جدا کننده در بلوار ارتش و بلوار آیت الله نجفی شده که طی یک برنامه مشخص در این بلوار نرده جداسازی نصب می‌شود.

وی گفت: نمی‌توان تمام بلوارهای سطح شهر را با نصب نرده جدا کرد و در این زمینه باید اقدامات فرهنگی با همکاری صدا و سیما و رسانه ها انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار