امام جمعه‌ی ایلام با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش‌روی اقتصاد مقاومتی قاچاق کالا است، گفت: آیا ورود کالاهای قاچاق از مرزهای رسمی کشور آن هم با کامیون‌های چندصدتایی، بدون پشتوانه‌ی قدرت امکان‌پذیر است؟
کد خبر: ۴۰۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 07 April 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه‌، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور مشکل اقتصادی است از این رو مقام معظم رهبری امسال را با تکیه بر اقتصاد مقاومتی سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و رهبری از کارگزاران تحقق این شعار با برنامه‌ریزی صحیح و با مدیریت انقلابی و جهادی است ، ادامه داد: متاسفانه مدیریت‌های غیرانقلابی و فاقد روحیه‌ی جهادی یا آلوده به فساد اقتصادی هستند و یا اعتقادی به اقتصاد داخلی ندارند و معتقدند باید از نظام اقتصادی دنیا الگوبرداری کنیم که این اولین ضربه به شعار سال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: خوشبختانه در طول 38 سال بعد از انقلاب به برکت مدیریت انقلابی و روحیه‌ی جهادی در عرصه سیاست، دفاع و تا حدودی فرهنگ به موفقیت‌های فراوانی دست یافته‌ایم اما در عرصه اقتصاد متاسفانه این رویکرد و روحیه را نداشته‌‎ایم و همه‌ی دولت‌‎ها در مدیریت اقتصادی تاکنون با افکارغرب‌گرایانه و ارده‌ی ضعیف و چشم داشتن به خارج نتوانسته‌اند در این زمینه موفق عمل کنند و حتی برخی معتقدند باید کارگر از خارج بیاوریم که این درد بزرگی است.

لطفی با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس ، دستیابی به دانش هسته‌ای و ساختن موشک‌های دوربرد و دیگر پیشرفت‌ها مدیون روحیه‌ جهادی است، آیا نمی‌شود این روحیه را وارد اقتصاد کشور کرد تا به نتایج مطلوب برسیم؟ ادامه داد: یکی از فرماندهای سپاه که در زمینه اقتصاد صاحب نظر است می‌گفت «اگر اقتصاد کشور را دست ما بدهند و بگذارند حاضریم اقتصاد کشور را چنان رونق ببخشیم و شکوفا کنیم که هیچ نیازی به خارج نداشته باشیم» اما متاسفانه  در آغاز همین دولت گفتند که «خزانه دولت خالی است» و «باید با کدخدا کنار بیائیم» و یا اینکه «در مباحث هسته‌ای اگر فلان دستگاه بچرخد باید معیشت مردم هم بچرخد» و همه چیز در بحث برجام متمرکز شد و نتیجه‌ی برجام هم این شد که رئیس جمهورجدید آمریکا پیام نووروزی برای مردم ایران فرستاد که این پیام چیزی جز اعمال تحریم‌ها و نقض مکرر برجام نبود.

وی تاکید کرد: اگر آن همه وقت ، زمان، فکر و برنامه‌ریزی که برای برجام هزینه شد برای اقتصاد مقاومتی هزینه می‌شد الان بسیاری از مشکلات اقتصادی حل شده بود.امروز هم بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که اگر به معنای واقعی به اقتصاد مقاومتی توجه شود می‌توان بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد، امروز قرائن و شواهد نشان می‌دهد که کارگزاران کشور متنبه شده‌اند و برای تحقق شعار سال تلاش می‌کنند و پذیرفته‌اند که با اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را اداره کرد، اما در عمل یکی از چالش‌های پیش رو یعنی قاچاق کالا هنوز حل نشده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: آیا کالاهایی که به صورت قاچاق از مرزهای رسمی کشور آن هم با کامیون‌های چندصدتایی وارد می‌شود،  بدون پشتوانه‌ی قدرت امکان‌پذیر است؟ اگر تمام مرزهای ورودی کشور را واقعا آن گونه که قانون تعیین کرده ، برروی کالای قاچاق بسته شود مردم به مصرف کالاهای داخلی که قدرت رقابت با کالاهای خارجی دارند، روی می‌آورند. اما عده‌ای که سیر هم نمی‌شوند به خاطر منافع شخصی نمی‌گذارند این مهم محقق شود.

لطفی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی، سرقت‌های نجومی و بانک‌های خصوصی که با بهره‌های تا 35 درصدی ربا را در کشور رواج داده‌اند و مردم را فاسد کرده‌اند در تضاد با اقتصاد مقاومتی است، گفت: در کشوری مانند فرانسه سود بهره‌ی بانکی 3 درصد است، الگوی بانک‌های خصوصی کجاست؟

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان با گوش دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری زمینه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار