شخصی که این کار را انجام داده است یک اقدام نادانسته و نادانانه انجام داده است چرا که مخالف مروت و مخالف قانون جمهوری اسلامی بود و امنیت ملی و امنیت این شهرستان را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۴۰۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 08 April 2017
خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار شد
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام افروغی در خطبه اول اظهار داشت شبهای قدر شب های عروج انسان است و ماه رجب و شعبان ماههای آماده سازی، خودسازی و نرمش معنوی انسان است.
خطیب نماز جمعه ادامه داد : یکی از موضوعات مهم حفظ آبرو و حرمت افراد در این فضای انتخاباتی است و لازم است که به افراد تذکرات لازم را بدهیم. پیامبر اکرم (ص) می فرماید "کسی که سپری می شود برای دفاع از آبروی برادرش، خداوند متعال به خاطر این کارش هفتاد هزار مانع بین او و آتش جهنم قرار می دهد". از بین بردن آبروی یک انسان از تخریب خانه خدا هم بالاتر است.
افروغی در این خصوص خاطرنشان کرد: قضاوت کردن در مورد افراد خیلی سخت است بجای اینکه بدی های دیگران را نشر بدهیم خوبی های خود را تقویت کنیم. پس سعی کنیم مواظب آبروی همدیگر باشیم.دروغ، تهمت و به ذلت کشیدن دیگران برای رسیدن به خواسته های خود کار خیانت آمیز است.
همه ی بیماری های جامعه از نبود عدالت است
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی در خطبه دوم عنوان داشت : تمام بیماری ها و مشکلاتی اجتماعی و سیاسی از نبود یا کمبود عدالت در جامعه است، حتی بی عدالتی باعث بی حجابی در جامعه می شود .بی عدالتی بر روی همه پدیده‌ها و روان انسان‌ها هم تاثیر دارد.
افروغی افزود: مسئولان اگر در راستای اجرای عدالت تلاش بکنند مردان زندگی شان لذت بخش می شود ولو اینکه با فقر مادی زندگی کنند.حکومت اگر برای احیا و اجرای عدالت نباشد هیچ ارزشی ندارد .از نظر حضرت علی علیه السلام حکومت داری از یک لنگه کفش کهنه هم ارزشش کمتر است الا به اجرای عدالت،خدامحوری و مردم محوری.
خطیب نماز جمعه شهر لیکک اظهار داشت : وعده های انتخاباتی اگر پوچ و بی اساس باشد خیانت است آمار دروغ خیانت است.
وی در مورد ایام اعتکاف بیان کرد : "ایام اعتکاف را دریابیم چرا که بهترین فرصت خودسازی در ایام اعتکاف است"
فتح الفتوح انقلاب اسلامی
ایشان در ادامه خطبه ها اشاره ای به سخنان رهبر معظم انقلاب کردو گفت : "فتح الفتوح" انقلاب اسلامی در تربیت جوانان انقلابی و متعهد است. اگر میدان را به جوانان ندهیم انقلاب ضرر خواهد کرد. اگر در جنگ هشت ساله دفاع را به آنان نمی سپردیم و فرماندهان لشکر ۱۹ ساله و ۲۰ ساله نداشتیم و بازنده جنگ می شدیم. باید جا را برای جوانان باز کنیم. هم در عرصه های مختلف به خصوص (در مبحث مقام وزارت) می طلبد که نیروهای جوان وارد شوند.
ایشان در ادامه خطبه ها اضافه کرد :۲۰ فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی و بازرگانی ایران و آمریکا است.هیچ هفته ای نیست که امریکا در حق ایران خیانت نکرده باشد .
افروغی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: در بحث انتخابات مسئولان در سلامت انتخابات تلاش کنند و الان هم دارند زحمت می‌کشند سلامت انتخابات حق مردم است.نکند خیانت و جناح بازی بشود چون نظام آسیب می بیند.
احتمالاً طی هفته آینده به اتفاق فرماندار سفری به مرکز داشته باشیم و با مقامات دو وزارتخانه مهم کشور در راستای حل مشکلات شهرستان دیدار داشته باشیم.انشالله بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم شاید در دو سه ماه آینده و یا بیشتر خبرهای خوشی از حوزه نفت به گوش مردم برسد.
فرماندار بهبهان بعد از اقدامش در جای خود نخواهد بود
حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهر ادامه داد : اقدامی در خصوص کارگران شهرستان بهمئی در فاز ۲ پالایشگاه گاز انجام شده است. شخصی که این کار را انجام داده است یک اقدام نادانسته و نادانانه انجام داده است چرا که مخالف مروت و مخالف قانون جمهوری اسلامی بود و امنیت ملی و امنیت این شهرستان را به خطر انداخته است. اگر مردم بهمئی بخواهند اقدام متقابل انجام دهند قطعا ایشان ضرر خواهند کرد و هرچند که ایشان فرمودند که اشتباه کرده اند نمی‌دانستند و عذرشان را می پذیریم اما اگر ایشان مشابه این کار را در حد کمش هم انجام دهند بعد از اقدامش صد در صد فرماندار نخواهد بود.
گزارش : روانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار