دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی:
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: صلاحیت 18 هزار و 551 نفر شامل 97 درصد داوطلبان نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیاتهای اجرایی این استان تایید شد.
کد خبر: ۴۰۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 13 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، سیدمسعود محولاتی با بیان این مطلب افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها در هیاتهای اجرایی خراسان رضوی به پایان رسید و صورتجلسه کل آن به هیاتهای نظارت در سطح شهرستانهای استان ارائه شده است.
وی مجموع افراد ثبت نام شده در خراسان رضوی را 19 هزار و 653 نفر ذکر و بیان کرد: از کل این تعداد صلاحیت 559 نفر در هیاتهای اجرایی تایید نشد و بقیه نیز طی این مدت انصراف دادند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: از 599 داوطلبی که صلاحیتشان در هیاتهای اجرایی تایید نشده 148 نفر در حوزه شهری و 451 نفر مربوط به شوراهای روستایی است.
وی گفت: تعداد افرادی که صلاحیتشان در هیاتهای اجرایی تایید نشده سه درصد ثبت نامشدگان است. عمده این افراد به دلیل نقص مدارک و برخی استنادات قانونی تایید نشدند که این امر به صورت مکتوب و بندهای قانونی مرتبط به افراد اعلام می شود.
او شمار ثبت نام شدگانی را که در انتخابات گذشته شوراها در هیاتهای اجرایی خراسان رضوی رد صلاحیت شده بودند پنج درصد کل داوطلبان ذکر و بیان کرد: طی دوره پنجم انتخابات شوراها در شهرستان مشهد نیز از دو هزار و 921 نفر ثبت نام شده در مجموع دو هزار و 773 نفر تایید شدند. فقط 128 نفر صلاحیتشان احراز نشد و 20 نفر دیگر انصراف دادند.
وی افزود: از مجموع تایید صلاحیت شدگان در شهرستان مشهد 924 نفر در حوزه شهری و هزار و 831 نفر در روستاها هستند و از بین رد صلاحیت شدگان نیز 65 نفر مربوط به سه شهر ملک آباد، مشهد و رضویه در حوزه شهرستان و 63 نفر مربوط به روستاها می باشند.
محولاتی ادامه داد: بعد از مشهد در شهرستان تربت جام هزار و 332 نفر تایید صلاحیت شدند که 170 نفر در حوزه شهری و هزار و 162 نفر در حوزه روستایی بودند و 73 نفر دیگر رد صلاحیت شدند.
وی گفت: در شهرستان نیشابور نیز دو هزار و 264 نفر تایید صلاحیت شده اند که 299 نفر در حوزه شهری و هزار و 965 داوطلب شوراهای روستایی هستند. صلاحیت 70 نفر نیز در این شهرستان احراز نشد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی افزود: کل داوطلبان نامزدی در شهرستانهای بجستان، بردسکن، رشتخوار، جوین ، کاشمر و فیروزه بدون هیچ مورد رد صلاحیت، تایید شده اند.
وی به تشکیل هیاتهای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری هم اشاره و بیان کرد: هم اکنون فرمانداران طبق قانون فهرست اسامی 30 نفر معتمد را به هیاتهای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری( شورای نگهبان) ارائه داده اند.
محولاتی ادامه داد: باید ظرف سه روز این افراد تایید شده و با حضور دوسوم آنها 9 نفر معتمد برای تشکیل هیات اجرایی شهرستان و بخش انتخاب شوند. 
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اردیبهشت آتی برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر استان خراسان رضوی شامل سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان، چناران، تربت جام و تایباد به روش تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.
تعداد کل صندوقهای اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان رضوی 9 هزار و 400 صندوق تعیین شده است. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 73 شهر و دو هزار و 574 روستای این استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار