معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: میزان غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان ها ی دره شهر، دهلران و آبدانان بیش از یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.
کد خبر: ۴۱۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 01 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛علی طاهرسارایی اظهار کرد:این توده که از روز شنبه فعالیت خود را بتدریج در نقاط مختلف این ایلام شروع کرد، کماکان در نقاط مختلف استان مشهود است.
 
 از ابتدای هفته جاری تاکنون هوای صاف و آفتابی استان ایلام در جدال با ریزگردها مغلوب شد و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه با وزش بادهای شدید در کشور عراق ، فعالیت ریزگردها در آسمان استان ایلام تا پایان امروز وجود دارد.
 
حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در هر متر مکعب است.
بیش از یک دهه است که استان ایلام ریزگردهای عربی را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی برای جامعه انسانی، جانور و گیاهی، حوزه های کشاورزی، صنعت، ادارات، مدارس استان شده است.
 
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتر دار، اجتناب از کار و ورزش در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرگز بهداشت استان ایلام هنگام بروز پدیده ریزگردها به عموم مردم به ویژه گروه های حساس چون جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، ریوی، قلبی، زنان باردار، کودکان، افراد کهنسال برای کاهش آثار مخرب ریزگردها است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار