سرپرست اداره محیط زیست شاهرود:
سرپرست اداره محیط زیست شاهرود از رها سازی ۲۵مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت خبرداد و گفت: این مارها از نوع کبری، جعفری و افعی بوده است.
کد خبر: ۴۱۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 03 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، قربانعلی قربانلو در گفتگو با خبرنگارمهر ضمن تشریح جزئیات کشف ۲۵ماراز یک متخلف در شاهرود ابراز داشت: فرد متخلفکه مارها را از استان رضوی خریداری کرده بود قصد قاچاق آنها را داشت و با اتوبوس در تردد بود که در پاسگاه شهید نوری طی بازرسی از اتوبوس، نیروی انتظامی متوجه این گونی مار شده و بلافاصله مراتب را به محیط زیستاطلاع می دهند.

رها سازی مار - کراپ‌شده

وی افزود: پس از شناسایی محموله مارهای سمی، متهمبه مراجع قضایی تحویل داده شد که باتوجه به اینکه گونه مارها مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند با دستور دادستان در نهایت ظهر سه شنبه در طبیعت شاهرود رها سازی شد.

سرپرست اداره محیط زیست شاهرود نقش مار را در زندگی انسان بسیار مهم خواند و گفت: هر جانداری در طبیعت سهمی را در چرخه زندگی ایفا می کند و وجود خزندگانی مانند مار نیز در کنترل جمعیت حیوانات کوچک و در نهایت کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است لذا از همه مردم تقاضا داریم چنانچه در طبیعت با این گونه حیوانات برخورد کردند به هیچوجه به آنها صدمه نزنند.

قربانلو تاکید کرد: باتوجه به اینکه در این ایام گروه های طبیعت گرد بسیار فعال خواهند بود لذا از آنها تقاضا داریم چنانچه به رد یا نشانی از حیات وحش شامل حیوانات گوشتخوار و یا خودروهای مشکوک شکارچیان برخورد کردند بلافاصله با اداره محیط زیست و یا شماره ۱۵۴۰ درمیان قرار دهند تا نسبت به آن اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل بهار زمان زاد و ولد پستانداران است لذا از طبیعت گردان می خواهیم زمانی که به طبیعت سفر می کنند مراتب حضور در محدوده زندگی میزبانرا نیز رعایت کنند و گیاهان یک ساله را با درآوردن از ریشه و یا تخریباز بین نبرند و با خودروها ازروی آنها عبور نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار