مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در همایش تجلیل از معلمان برگزیده آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان خرم آباد گفت : فرهنگ تجلیل و تکریم مقام معلم ، باید به فرهنگی همگانی و مقدس تبدیل شود .
کد خبر: ۴۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 04 May 2017

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در همایش تجلیل از معلمان برگزیده آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان خرم آباد گفت : فرهنگ تجلیل و تکریم مقام معلم ، باید به فرهنگی همگانی و مقدس تبدیل شود . 


خدانظر دریکوند افزود : تجلیل معلم از معلم ارزشمند است ولی ارزشمند تر زمانی است که سایر دستگاهها و آحاد جامعه به عنوان یک فرهنگ مقدس خود را موظف به تکریم و تجلیل مقام و منزلت معلم بدانند .

 وی با تجلیل از187 شهید  فرهنگی استان لرستان خاطر نشان کرد : پاسداشت معلم ، پاسداست حلم ، دانایی ، نوآوری و خلاقیت و تجلیل از الگوی عملی دانش آموزان است . 

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که پاسداشت معلم حرمت گذاری به نقشی است که معلمان در نهادینه کردن فرهنگ در جامعه دارند و افزود : این پاسداشت ایمان به آینده ی روشنی است که به دستان توانای معلم رقم می خورد . 

 وی تاکید کرد : در تمام دنیا  معلم از جایگاه خاصی برخوردار است و به دیده احترام به معلم نگاه می شود ، چون می دانند که سعادت و خوشبختی و یا شقاوت و بدبختی آن جامعه بوسیله  معلم  رقم می خورد . 

دریکوند ادامه داد : در آموزه های دینی این نقش به مراتب پررنگ تر می شود ،تا آنجا که پیامبر هدف از بعثت خود را معلمی عنوان می کند و امام علی (ع) خود را بنده معلمی می داند که یک کلمه به او آموزش دهد .  

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره  کرد و گفت : پیشگیری ازاین آسیب ها با نقش آفرینی معلم  میسورتر خواهد شد .  

دریکوند به فرهنگ آرمانی  جوامع مختلف اشاره کرد و افزود : ممکن است در مقام عمل تنها بخشی از این فرهنگ آرمانی در جامعه محقق شود.

وی به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : در سند تحول بنیادین  مولفه های فرهنگ آرمانی تعریف شده و راهکارهای اجرایی هم برای نزدیکتر شدن فرهنگ آرمانی به فرهنگ عمومی جامعه ارائه شده است .


دریکوند حقوق شهروندی  را از جمله شاخص های سند تحول بنیادین برشمرد و تاکید کرد : باید دانش آموزی تربیت شود که بداند وظیفه او حق دیگران است و حقوق او هم وظیفه ای است که دیگران در قبال او و سایر شهروندان دارند.

وی ادامه داد : دانش آموز ما باید باور کند که اگر به وظابف خود به درستی عمل نکند ، در واقع حقوق دیگران را پایمال کرده است . 

دریکوند تاکید بیش از حد بر روی مطالب آموزشی را یک آسیب جدی برشمرد و تصریح کرد : هر چند توجه به این مطالب خوب است ولی نباید فراموش کرد که دانش آموز را باید برای ایفای نقش های مختلف اجتماعی در آینده تربیت کرد .


وی بر این نکته تاکید کرد که باید از خدا طلب کنیم که به ما توان عطا کند که عیب خود و توانایی های دیگران را ببینیم و زیبایی ها ی دیگران را به نام خود ثبت نکنیم .


دریکوند اضافه کرد : اگر بخواهیم که دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه اثرگذار باشد  باید از فضای رعب و وحشت اجتناب کنیم .

وی راه اعتدال ، خرد گرایی و مشورت را راهکاری مطمئن برای دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و تاکید کرد : تجربه نشان داده است که سخت گیری ، خشونت ، رعب و وحشت راه به جایی نخواهد برد .


دریکوند به اجرای نشست های هم اندیشی در مناطق و شهرستان ها اشاره کرد و گفت : ما وظیفه داریم بستری را فراهم کنیم که همکاران فرهنگی احساس امنیت و آرامش کنند .


این مقام مسئول تاکید کرد : اگر می خواهیم که اهداف سند تحول بنیادین محقق شود ، باید عملکرد مدیران ما به گونه ای باشد که انگیزه را برای تحقق این اهداف تقویت کند.


وی آمار کذب و دست کاری در آمار را یک آسیب جدی برشمرد و گفت : اگر بخواهیم دانش آموزانی درستکار و صادق تربیت کنیم که از دروغ بیزار باشند باید خود مقید به صدق و صداقت باشیم و به مردم دروغ نگوییم .   


دریکوند به پرداخت بسیاری از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت : بسیاری از مطالبات چندین ساله آموزش و پرورش پرداخت شده و تلاش برای تسویه کامل مطالبات ادامه داد .


وی کمبود تجهیزات و امکانات مدارس را از جمله موانع دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد : خوشبختانه دولت در بودجه سال 96 اعتباری بالغ بر 4هزار میلیارد ریال رامازاد بر اعتبارات جاری  برای آموزش و پرورش در نظر گرفته است .


دریکوند بر قول مساعد وزارت برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در روزهای آتی اشاره کرد و افزود : امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم این مطالبات را پرداخت کنیم .   توسعه متوازن هدایت تحصیلی و توجه به رشته های فنی ،حرفه ای و کاردانش و تولیدی کردن هنرستان ها  نکته دیگری بود که دریکوند به آن اشاره کرد .

وی به جذب یک هزار نفر در آزمون سراسری و آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کردو افزود : تلاش می شود تا افراد شایسته  از طریق آزمون جذب شوند .

دریکوند به ویژگی های شخصیتی شهید مطهری اشاره کرد و گفت : شهید مطهری در عین حال که عالم و فقیهی دینی بود ، سیاست مداری بود که از عالم سیاست غافل نشد و در مبارزات انقلاب دوشادوش امام حرکت کرد .

 وی در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را مایه اقتدار ، دیپلماسی برتر، تولید و اشتغال معرفی کرد و افزود : باید مردم را به حضور آگاهانه در انتخابات ترغیب کرد .


گفتنی است که مجتبی بهمنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد در آغاز این مراسم با بیان اقدامات حوزه کاری خود از تجلیل 120نفر از معلمان برگزیده و مدیران موفق در این مراسم خبر داد .


منبع: روابط عمومی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار