برابر قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان، مدت زمان پرداخت هزینه های درمانی فرهنگیان کاهش خواهد یافت و ظرف ۱۵ روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آنها واریز می شود.
کد خبر: ۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 01 June 2015

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تشریح جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان، از انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت آتیه سازان حافظ خبر داد.  

به گزارش تابناک یزد ، سید محمد بطحایی با تاکید بر پیش بینی همه نیازهای درمانی فرهنگیان در این قرارداد گفت: کلیه هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج و پرهزینه در این قرارداد لحاظ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی به عمل آمده درباره چهار بسته معرفی شده به فرهنگیان گفت: بسته شماره 2 با 65 درصد و بسته های شماره 3 و 4 با 25 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی را از همکاران فرهنگی به خود اختصاص داده است. 

  به گفته بطحایی: بسته شماره 2 با در برداشتن کلیه تعهدات بسته های 3 و 4 به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد. 

بطحایی تنها تفاوت بسته شماره 1 با 2 را فقط پوشش خدمات دندانپزشکی با خسارت محدود بیان کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش حق بیمه، مقرر شد بسته شماره 2 با نرخ 30 هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش نحوه نظارت ، محاسبه و پرداخت هزینه ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: در روش یادشده هزینه های بیمه شدگان فرهنگی با نظارت مستقیم آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد.

بطحایی گفت: با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش بر این است که با مدیریت صحیح منابع و انتخاب روش اجرا به صورت صندوقی با حداقل نرخ افزایش ، قرارداد بیمه تکمیلی انجام شود.

این مقام مسئول یکی از مزیت‌های مهم شرکت آتیه‌سازان حافظ را ارتباط کاری و اداری آن با سازمان بیمه سلامت دانست و افزود: خوشبختانه این ارتباط علاوه بر مرتفع کردن بسیاری از مشکلات موجب تسهیل در انجام امور بیمه‌ای خواهد شد.

بطحایی با اشاره به آسیب‌شناسی به عمل آمده از قرارداد پارسال، یکی از مشکلات اساسی در اجرای قرارداد را تأخیر در پرداخت خسارات دانست و افزود: در اجرای قرارداد به روش صندوقی با توجه به مدیریت بر منابع مالی توسط وزارت آموزش و پرورش، مدت زمان پرداخت هزینه ها به شدت کاهش خواهد یافت به طوری که  ظرف کمتر از 15 روز کاری هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان به حساب آنها واریز می شود.

وی نحوه محاسبه و پرداخت هزینه های درمانی بیمه شدگان فرهنگی را از جمله دیگر مشکلات سال گذشته عنوان کرد و گفت: با اجرایی شدن روش مذکور همه هزینه های بیمه شدگان با نظارت آموزش و پرورش محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سید محمد بطحایی همزمانی انعقاد قرارداد با تعطیلی مدارس ، نقل و انتقال فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قرارداد با بیمه تکمیلی بازنشستگان در شهریور و بروز وقفه سه تا چهار ماهه برای همکاران بازنشسته در اوائل مهر را از جمله علل انعقاد این قرارداد به صورت چهار ماهه و یک ساله برشمرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
یکی نیست بگه تو کجای دنیا خدمات بیمه ای که جز لاینفک حقوق شهروندی است رو به صورت بسته میفروشن.
مکه دارید بسته اینترنتی میفروشید. عزیزان من شما دارید با سرنوشت یک طیف بزرگی از جامعه بازی میکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار