دعوت همگانی شهرداری یاسوج :
دکتر جاوید : در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) باید بیش از پیش تلاش کنیم و بزرگداشت آن بزرگواران به نوعی تعظیم شعائر دینی و مذهبی است.
کد خبر: ۴۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 08 May 2017
شهردار یاسوج گفت: ویژه برنامه جشن شعبانیه ۲۳و۲۴اردیبهشت ماه جاری در این شهر برگزار می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،به نقل از  روابط عمومی و بین الملل شهرداری یاسوج؛ مهندس محمد علی جاوید روز دوشنبه در تبیین و تشریح اقدام های شهرداری یاسوج در ایام شعبانیه افزود: میدان همایش های شهری با دارا بودن همه امکانات زیر ساختی اعم از پارکینگ،رفاه خانواده ها و به دور از ترافیک مکان محوری برگزاری جشن نیمه شعبان یاسوج انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: جشن نیمه شعبان در میدان همایش های شهری به مدت دو شب همراه با نور افشانی و کنسرت بزرگ بختیاری از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.
شهردار یاسوج با بیان اینکه اهل بیت(ع) سرمایه ای ارزشمند برای مسلمانان هستند گفت: در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) باید بیش از پیش تلاش کنیم و بزرگداشت آن بزرگواران به نوعی تعظیم شعائر دینی و مذهبی است.
وی افزود: جشن نیمه شعبان در حوزه شهری با محتوای بهتر و تاثیرگذار تروبا شیوه‌های جدید و به منظور شناخت صحیح شخصیت حضرت مهدی(عج) و حرکت در راستای تعجیل در ظهور این امام همام برگزار می‌شود.
جاوید اظهار داشت: سخنرانی در شب و روز عید با هدف ترویج فرهنگ مهدویت، ختم صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج)، برگزاری دعا و مولودی خوانی از جمله برنامه های جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در یاسوج است.
وی تصریح کرد: آذین بندی و چراغانی کردن خیابان‌ها، معابر، نصب بنرهای تبریک از برنامه های دیگر نیمه شعبان است.
بنا بر روایات حضرت مهدی(عج) امام دوازدهم شیعیان روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در سامرا متولد شده‌اند.
آن حضرت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان حضرت امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی می‌کردند.
غیبت صغری پس از شهادت امام حسن(ع) در سال ۲۶۰ آغاز شد و تا سال ۳۲۹ ادامه پیدا کرد.
در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق نواب اربعه به اداره امور مردم می پرداختند.
دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال ۳۲۹ هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بداند ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار