دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک تهران گفت: مانور مدیریت سیلاب در شمال تهران با هدف آمادگی کاهش خسارات برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 09 May 2017
کیوان فاتحی منش در حاشیه مانور مدیریت بحران شمال تهران، در جمع خبرنگاران با بیان خبر فوق اظهار داشت: سیل یکی از زیان بارترین بلایای طبیعی است که خسارات مالی وجانی فراوانی را به همراه دارد و پیش بینی، هشدار وآمادگی در زمینه پاسخگویی به بحران سیلاب به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت غیر سازه ای سیلاب ومکمل روش های سازه ها نقش مهمی در کنترل سیلاب وکاهش خسارات محتمل ایفا می کند.

وی گفت : ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک تهران در راستای ارتقاء توان سازماندهی و مدیریت سیلاب ها با توجه به همایش های اخیر در زمینه وقوع سیلاب در ارتفاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش های شمالی شهر، اقدام به برنامه ریزی واجرای مانور دور میزی سیلاب در محدوده رودخانه و مسیل دارآباد کرد.

فاتحی منش اضافه کرد: در این مانور که با مشارکت نواحی ۵ و۶ و۱۰ منطقه و اداره مسیل ها وقنوات، ارگان های آتش نشانی، آب و فاضلاب و اورژانس برگزار شد بر اساس یک سناریوی فرضی، بارندگی شدید در مسیر مسیل دار آباد باعث جاری شدن آب در سطح و وقوع سیلاب شد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در این مانور به صورت فرضی مشخص شد با توجه به شیب زیاد وهمچنین وجود محدوده مسکونی در پایین دست مسیل، اقدامات ایمنی وکنترلی باید در اسرع وقت انجام شود، همچنین با توجه به جابجایی اشیاء سنگین توسط جریان سیلاب تعدادی از ساختمان های در مسیر آب خسارت جدی دیده اند وبه اموال شهروندان آسیب وارد شده است وبا توجه به تخلیه امن محدوده مسکونی تعدادی از شهروندان نیازمند به اسکان اضطراری هستند.

فاتحی منش گفت: در این مانور تمهیدات لازم در خصوص رسیدگی به مصدومان نیز باید تامین شود که باید سازمان های خدمات رسان نسبت به این فعالیت ها آمادگی لازم را داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار