مسؤول فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: اخذ رای پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر در 69 شعبه شهرستان اسلام‌آبادغرب، 40 شعبه کنگاور و 43 شعبه جوانرود به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 09 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ،محمد ایمانی، اظهار داشت: اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی برای نخستین‌بار در 10 هزار شعبه، 140 شهر در سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
به گفته مسؤول فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه، انتخابات الکترونیکی به عنوان تجربه‌ جدیدی در راستای کاهش شمارش آرا انتخابات، جلوگیری از اتلاف وقت‌، نیروی انسانی، سرمایه کشور و نظارت بیشتر در صیانت از حقوق رای دهندگان و انتخاب شوندگان امسال در انتخابات شوراهای اسلامی شهر صورت می‌گیرد.
 
وی به تعداد 152 شعبه اخذ رای الکترونیکی برای سه شهرستان تابع استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: اخذ رای شوراهای اسلامی شهر در 69 شعبه شهرستان اسلام‌آبادغرب، 40 شعبه کنگاور و 43 شعبه جوانرود به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
ایمانی با تاکید به همراه داشتن شماره ملی رای‌دهندگان، ادامه داد: دو نفر به عنوان مربی از این سه شهرستان که انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود برای آموزش به ستاد انتخابات وزارت کشور اعزام شده و آموزش‌های لازم در راستای چگونگی استفاده و کاربرد دستگاه‌های اخذ رای الکترونیکی را فرا گرفته‌اند.
 
این مسؤول در توضیح  استفاده مردم از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای، یادآور شد: شخصی که وارد شعبه می شود ابتدا کارت ملی یا شناسنامه خود را به مسوول شعبه تحویل می‌دهد و از طریق سیستم احراز هویت، مدرک مورد تایید قرار می‌گیرد و به صورت آنلاین از وزارت کشور استعلام می‌شود که آیا این شخص در شعبه دیگری رای داده یا خیر که اگر رای داده نشده باشد، یک کارت الکترونیکی به جای تعرفه کاغذی به وی داده می‌شود و رای دهنده برای ثبت رای خود پشت دستگاه قرار می‌گیرد که پس از ثبت رای خود با پس دادن تعرفه رای مدارک خود را تحویل می‌گیرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار