مدیرکل نهادکتابخانه‌های استان فارس گفت: به‌مناسبت هفته جوان عضویت کتابخانه‌های استان فارس فردا سه‌شنبه‌ ۱۲ خردادماه رایگان است.
کد خبر: ۴۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 01 June 2015

تابناک فارس:سید امین جعفری اظهار داشت: طرح عضویت رایگان جوانان 14 تا 29 سال به عنوان نمادین تنها در روز سه‌شنبه با توجه به تعدد مراجعه‌های مردمی در کتابخانه‌های استان فارس انجام می‌شود.

جعفری ساخت و توسعه کتابخانه‌ها را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل کتابخانه‌های استان فارس عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید تعامل بیشتری در شهرستان‌ها بین شهرداری‌ها و متولیان نهادکتابخانه‌ها صورت گیرد تا علاوه بر پرداخت به موقع سهم کتابخانه‌ها توسط شهرداری برنامه‌های مختلف در زمینه ترویج کتابخوانی انجام شود.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه‌های عمومی و استفاده از کتابخانه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود بیان کرد: در جامعه امروز برای ساخت کتابخانه‌ها مطالبه عمومی نمی‌شود و این نیازمند فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن بیشتر موضوع بهره‌مندی از کتابخوانی و اهمیت آن در جامعه است.

مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های استان فارس همچنین به برنامه‌های این اداره کل اشاره و از مهم‌ترین آن را تلاش حداکثری برای بهبود وضعیت رفاهی کتابداران، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء شغلی، ارتقاء وضعیت و تجهیز کتابخانه‌ها، تلاش برای پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، گسترش شبکه‌های کتابخوانی و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار عنوان کرد.

تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار