فینال جام حذفی کشور؛ تراکتورسازی 0 نفت تهران 1
دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران با پیروزی نماینده تهران و قهرمانی این تیم در جام حذفی به پایان رسید.
کد خبر: ۴۲۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 11 May 2017
دیدار نهایی جام حذفی، پنجشنبه 21/02/96، ساعت 20:30، ورزشگاه نفت و گاز خرمشهر
داور: سیدمهدی سیدعلی      کمک ها: سعید علی نژادیان و سعید قاسمی


تراکتورسازی تبریز:
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، سعید آقایی(67- مهدی شریفی)، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی زاده، محمد نوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی(87- علی طاهران) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی

نفت تهران:
میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، محمد دانشگر، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، آندرانیک تیموریان، اکبر صادقی، آرش رضاوند (عیسی آل کثیر 68)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

 

شاگردان علی دایی موفق شدند با گل دقایق پایانی نتیجه نهایی بازی فینال را به سود خود به پایان برسانند و این مربی را به سومین جام قهرمانی خود در جام حذفی برسانند.
علی دایی هم ثابت کرد که با اعتماد به جوانان می شود شگفتی خلق کرد و بدون عذر و بهانه گیری قهرمان شد

دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران در حالی رودرروی هم قرار گرفتند که همگان انتظار یک بازی جذاب و تماشایی را از سوی شاگردان قلعه نویی و دایی داشتند ولی برخلاف همه ی پیش بینی ها نیمه ی اول بسیار کم افت و خیز دنبال شد و تنها حادثه ی مهم در دقیقه 26 رخ داد.
خطای محرز اکبر صادقی روی محمد ابراهیمی مهاجم تند و تیز تراکتوری ها را داور به درستی پنالتی اعلام کرد اما از بد حادثه، ایرانپوریان پنالتی زن اصلی سرخ های آذربایجان این موقعیت طلایی را از دست داد تا آه از نهاد میلیون ها هوادار این تیم بلند شود.
در ادامه تیم تراکتور توانست موقعیت های نصف و نیمه ای را روی دروازه فراهانی خلق کند که هیچکدام ثمری در پی نداشت و 45 دقیقه نخست بدون گل به پایان رسید.
با آغاز نیمه دوم این بازهم شاگردان قلعه نویی بودند که جنب و جوش بیشتری نسبت به حریف داشتند ولی عملا هیچ تاکتیک خاصی برای گلزنی نداشتند و چشم به ضربات ایستگاهی و اوت دستی های بلند خالد شفیعی دوخته بودند.
به نظر می رسید که جوانان جویای نام نفتی ولع بیشتری برای کسب پیروزی دارند و با ارائه یک بازی منطقی، چشم به ضد حملات دوخته اند.
گرمای هوا هم به حریفی اصلی برای دو تیم تبدیل شده بود و کار را برای هر دو تیم بسیار سخت کرده بود.
نیمکت خالی تراکتوری ها کار دست این تیم داد تا پازل بدشانسی های یاران کیانی تکمیل شود!
مصدومیت سعید آقایی و شهرام گودرزی برای سرخ های تبریز چنان گران تمام شد که لحظاتی پس از مصدومیت گودرزی گل سرنوشت ساز را دریافت کردند.
گلی که از روی ارسال بلند آندو و ضربه سر زیبا و دیدنی سجاد شهباز زاده در بین مدافعان بلند قامت تراکتور به دست آمد.
با این گل کاخ آرزوهای میلیون ها هواداری که چشم به بالابردن این جام داشتند، خراب شد.
تلاش شاگردان قلعه نویی پس از دریافت گل هم سودی در پی نداشت و بازی با همان تک گل به پایان رسید تا باردیگر نفت تهران یادآور تلخ کامی ها برای تبریزی ها باشد.
این دیدار نقطه ی پایانی بود برای یک فصل کابوس وار برای تراکتور! فصلی که سرمربی اش قول قهرمانی داده بود ولی با جدایی سروش رفیعی ورق برگشت و ناکامی ها شروع شد و بهانه های سرمربی شروع شد.
امیدواریم که تراکتور بتواند به روزهای اوج خودش بازگردد هرچند افق روشنی با حفظ وضعیت فعلی متصور نیست.
هرچند

 

دقایق حساس:


دقیقه 27 – بهترین موقعیت این دیدار در این دقیقه برای تراکتورسازان به دست آمد و طی آن محمد ایرانپوریان که یکی از بهترین پنالتی زنان لیگ لقب داشت موفق نشد ضربه خود را به گل تبدیل کند، او در ضربه ریباند نیز ناموفق عمل کرد و تعادل خود را از دست داد.

دقیقه 37 – حرکت تراکتوری ها با ضربه قیچی برگردان گودرزی دروازه نفتی ها را با خطر مواجه کرد اما ضربه دیدنی این بازیکن با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39 – ضربه راه دور محمدنوری با واکنش فراهانی مهار شد و این ضربه نیز سودی برای تبریزی ها نداشت.
دقیقه 42 – حمله نفتی ها نیز نتوانست برای این تیم گلی به همراه داشته باشد و ضربه سر قاضی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45 – ارسال تراکتوری ها از کناره راست زمین با واکنش فراهانی از روی دروازه نفتی ها دور شد.

دقیقه 76 – حرکت تند و تیز نفتی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما خروج دیدنی اخباری دروازه را نجات داد.
دقیقه 79 – ارسال بلند تبریزی ها از کناره زمین به حاتمی رسید و او نیز ضربه خودرا به دروازه حریف زد اما تعدد بازیکنان تیم نفت باعث دور شدن این توپ شد.
دقیقه 80 – یک موقعیت دیگری برای تراکتورسازان به وجود آمد و محمد ابراهیمی توپ برگشتی را از درون محوطه جریمه با ضربه ای محکم به سوی دروازه نفت زد اما مدافعان این تیم این توپ را نیز دور کردند.

دقیقه 82 – ضربه محکم آل کثیر از درون محوطه تراکتورسازی چیزی نمانده بود تا دروازه این تیم را باز کند اما هادی محمدی این توپ را دور کرد.سوی دروازه نفت زد اما مدافعان این تیم این توپ را نیز دور کردند.

دقیقه 89– ارسال بلند آندو با ضربه سر دیدنی سجاد شهباز زاده همراه شد تا تور دروازه اخباری بلرزد و تنها گل بازی به ثبت برسد.

نویسنده:عادل جعفر موحد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار