معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: این استان به دلایل مختلف از دیگر استان های کشور عقب مانده، از حیث راه اندازی پارک علم و فناوری آخرین بوده و تعداد شرکت های دانش بنیان نیز به نسبت به سایر استان ها اندک است.
کد خبر: ۴۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 01 June 2015

  به گزارش ایرنا، اقبال عباسی در جلسه بررسی مشکلات مراکز علمی استان اردبیل افزود: باید بودجه پارک علم و فناوری اردبیل همسطح دیگر استان ها باشد.

وی بیان کرد:ردیف بودجه ای پارک علم و فناوری استان اردبیل حل نشده و انتظار می رود در بودجه سال آینده این مشکل برطرف شود و سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منطقه فرصت مناسبی برای طرح مشکلات حوزه علمی و دانشگاهی استان می باشد.

وی اضاقه کرد: دنیای امروز پیچیده است و حوزه پیچیده اقتصاد مبتنی بر دانش نیز در آن حرف اول را می زند و کشوری که از این حیث رشد ندارد، نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل اضافه کرد: با توجه به کم کاری هایی که در گذشته صورت گرفته، مراکز علمی و پژوهشی این استان نیازمند توجهی ویژه است و از این رو از مسوولان انتظار می رود دست کم به اردبیل همسطح دیگر استان ها در بودجه ردیفی اختصاص دهند.

او ادامه داد: 55 مرکز علمی و دانشگاهی، 52 شرکت دانش بنیان، با 65 هزار دانشجو، یک هزار استاد تمام وقت و 2 هزار و 827 نفر استاد حق التدریسی ظرفیت علمی بسیار مناسبی هستند که با تجاری سازی دستاوردهایشان می توانند در توسعه منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

او از جمله مطالبات استان اردبیل را اختصاص ردیف بودجه مستقل به پارک علم و فناوری، کمک به رفع کمبود های مراکز رشد فناوری استان، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری، ایجاد دهکده سلامت و یا کلنیک تندرستی، ارتقای آزمایشگاه دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعلام شد که دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان روز سه شنبه به استان اردبیل سفر کرده و از نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد، آزمایشگاه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان استان بازدید کرده و در نهایت با مسوولان، نمایندگان استان در مجلس، اساتید و روسای دانشگاه های استان اردبیل دیدار خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
اردبیل آخرین استان در راه اندازی پارک علم و فناوری
اردبیل اولین استان از نظر فارغ التحصیلان بیکار
اردبیل اولین استان در خشونت و دعواهای خیابانی
اردبیل اولین استان در .....
اردبیل آخرین استان....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار