کد خبر: ۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 01 June 2015
علائم راهنمایی و رانندگی از مهم ترین ابزارها در راهنمایی رانندگان، افزایش صحت تصمیم گیری آنان و کاهش تصادفات دارد اما جاده آبادان به بندر امام و ماهشهر، جاده ای است که بدون علائم راهنمایی و رانندگی مسیر نما می باشد.
جاده ای بدون تابلوی مسیرنما
تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کشور بر مبنای حجم تردد وسایل نقلیه و شرایط اقلیمی محل تردد نصب شده و در برخی موارد، به روز رسانی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

وظیفه به روز کردن و ایجاد تغییرات در تابلو های موجود بر عهده سازمان راهداری در جاده ها و سازمان ترافیک در شهر ها با همکاری پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی است .

دقت مناسب در قرار گیری محل تابلو ها و علائم و به روز رسانی آن ها با توجه به شرایط روز خودرو ها و جاده ها و نیز استفاده از علائم جدید ترافیکی کمک شایانی به کاهش آمار تصادفات کشور می کند.

علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها همانند پلیس، نقش بازدارندگی از تخلفات را دارا می باشد، اعمال قانون و جریمه های متناسب با تخلفات موجب می شود که رانندگان به خود اجازه قانون شکنی آن هم به صورت عمدی را نداده و تخلفات سهوی و غیر عمد نیز به همراه آموزش و فرهنگ سازی به حداقل خواهد رسید.

اما واقع گرایی در تعیین تابلو ها و علائم، دقت در انتخاب آن و همچنین دقت در انتخاب محل نصب تابلو ها نیز اهمیت و اعتماد رانندگان به علایم راهنمایی و رانندگی را می افزاید و در نتیجه کاهش تصادفات را در پی خواهد داشت .

جاده آبادان به سوی ماهشهر که پیش از چهار خطه شدن به جاده مرگ معروف بود و سالانه تلفات جانی زیادی در برداشت، شاید تنها ترین جاده کشور باشد که فاقد ابتدایی ترین علائم راهنمایی و رانندگی باشد و جاده بدون تابلو است.

فاصله بندر ماهشهر تا آبادان حدود 110 کیلومتر و فاصله شهر بندر امام خمینی(ره) تا آبادان نیز حدود 80 کیلیومتر است که در مسافت 75 کیلومتری این جاده به سمت آبادان، تابلویی با عنوان مسافت نما مشاهده نمی شود.

در طول این جاده حتی مسافت مانده به دو شهر سربندر یا بندر امام خمینی تا آبادان و بالعکس قید نشده است و رانندگان نیز، نمی دانند چه مسافتی را باید بین دو شهر طی کنند.

البته وقتی از بندر ماهشهر به سمت آبادان حرکت کنیم، تنها در آخرین میدان سربندر و 20 کیلومتر مانده به آبادان این تابلو را مشاهده می کنیم.

این مشکل، برای گردشگران و مسافرانی بیش از دیگران خود را نشان می دهد که شاید برای نخستین بار در این جاده رانندگی می کنند و مسافت بین دو شهر را نمی دانند.

یکی از رانندگان آبادانی در این خصوص گفت:تابلوهای نشان دهنده سرعت، کاهنده های سرعت رانندگان را مجبور به پیروی می کند اما در جاده مابین آبادان و سربندر یا همان بندر امام خمینی این تابلو ها دیده نمی شود.

وی اظهار داشت:کاهش آمار تصادفات جاده ای و ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی مربوط به داشتن تابلوهای اعلام در جاده ها می باشد و اگر این تابلوها در جاده آبادان به سربندر و بالعکس نصب شود، به طور حتم آمار تصادفات کمتر می شود.

یکی دیگر از رانندگان خوزستانی گفت:برای آنکه راننده در امنیت باشد و از قوانین حاکم بر جاده تبعیت نماید باید در مسیری قرار گیرد که نکات و اطلاعات لازم مطابق با قوانین و ایمنی را به آسانی و به سرعت دریافت نماید.

وی افزود:در طول مسیر آبادان به سربندر یا بالعکس تابلو اعلانات مسیرنما و فاصله نما وجود ندارد و این موضوع، سبب افزایش تصادفات شده است.

رییس اداره راه و شهر سازی آبادان در خصوص این مشکل گفت:حوزه استحفاظی آبادان در این جاده 17 کیلومتر است و در این حوزه کمبود تابلو وجود ندارد.

احمد ایجادی اظهار داشت:البته بررسی هایی در طول این مسیر صورت گرفته و کمبودهایی احساس شد که به دنبال رفع این کمبودها می باشیم.

ایجادی تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی این حاده تصادفات به شدن کاهش یافته و دیگر این جاده به نام جاده مرگ معروف نیست.

رییس اداره راه و شهر سازی آبادان گفت:تنها مشکل کنونی جاده آبادان به سربندر و بندر ماهشهر، نبود برخی علائم فاصله نمای دو شهر است که این موضوع نیز با هماهنگی با اداره کل راه وشهرسازی شهرستان های شادگان و بندر ماهشهر و اداره کل استان بررسی می شود.

وی در خصوص انجام مذاکرات با روسای اداره های راه و شهرسازی شهرستان های شادگان و بندر ماهشهر و اداره کل استان برای رفع این مشکل، قول مساعد داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار