سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در مذاکره تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روسی، از دستاوردهای مذاکرات سوری-سوری که به ابتکار تهران، مسکو و آنکارا تاکنون چهار دور آن در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده است، حمایت کرد.
کد خبر: ۴۲۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 13 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد: لاوروف و شکری در چارچوب مذاکرات تلفنی با موضوع بررسی اوضاع سوریه و تازه ترین شرایط این کشور، حمایت از تداوم مذاکرات سوری آستانه را مورد تاکید قرار دادند.
در گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه دو کشور مسائل مختلف مرتبط با بحران سوریه از جمله نتایج دور اخیر مذاکرات سوری-سوری در پایتخت قزاقستان مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
لاوروف و شکری همچنین برای اقدام های مشترک و همسو با هدف کمک به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مناقشه سوریه گفت وگو کردند.
وزیران خارجه روسیه و مصر در ادامه گفت وگوی تلفنی خود در باره گسترش روابط دو جانبه به عنوان اولویت قاهره و مسکو نیز مذاکره کردند.
قاهره و مسکو مواضع نزدیک خاورمیانه ای به ویژه برای مبارزه با تروریسم در سوریه دارند و رایزنی های منظمی در این باره انجام می دهند.
در دور چهارم نشست سوری که 14 اردیبهشت ماه پایان یافت، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه توسط ایران، روسیه و ترکیه امضا و اجرای آن هم از 16 اردیبهشت ماه آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار