نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان از اجباری شدن مطالعه کتاب دانستنی های زندگی برای زوجین همدانی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 02 June 2015

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: کتاب دانستنی های زندگی به زودی چاپ و مطالعه آن برای زوجین همدانی اجباری می شود.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود:در این کتاب سبک زندگی، چگونگی رفتار زوجین در قبال یکدیگر و حفط حریم همسران تعریف شده است که زوجین با مطالعه آن می توانند تا حدود زیادی از این مسایل آگاه شوند.

وی عنوان کرد:این کتاب در اختیار زوجین در آستانه عقد قرار می گیرد تا افراد پس از مطالعه این کتاب در آزمون مربوط به آن شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی خطبه عقد این افراد جاری شود.

وی اضافه کرد:چرا که امروزه اولین عامل بروز طلاق در بین زوجین جوان آشنا نبودن به مسایل اولیه زندگی و چگونگی رفتار این افراد با یکدیگر است.

وی ادامه داد:چاپ کتابچه در قالب این موضوع از همه شیوه ها پسندیده تر بوده و با ترویج این فرهنگ در جامعه می توان آن را به سایر استان های کشور نیز بسط داد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) نیز در این نشست با بیان اینکه گفتمان رهبری باید به عنوان گفتمان قالب سرمشق فعالیت های فرهنگی جامعه قرار بگیرد گفت:جای ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ما خالی است.

سردار مظاهر مجیدی افزود:در خصوص بحث ماهواره باید یک کار زیر بنایی در استان انجام شود چرا که با همین آگاهی بخشی به مردم در رابطه با عواقب وجود ماهواره در منازل شش هزار ماهواره توسط خود مردم تحویل داده شد.

وی عنوان کرد:در خصوص مسایل فرهنگی نباید جزیره ای عمل شود و همه دستگاه ها باید کامل کننده کار یکیدیگر باشند.

وی اضافه کرد:در سالجاری 300 پایگاه و یادواره شهدا در استان همدان برگزار می شود که این وظیفه به شهرستان های مختلف محول شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت:باید بر اساس ظرفیت ها و مزیت های موجود در استان برای مسائل فرهنگی برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام علی دشتکی افزود:نمونه این موارد مغفول ماندن معرفی بزرگان تاریخ استان به جوانان است.

وی عنوان کرد:اگر فرصت های فضاهای مجازی را در این مسایل جدی بگیریم خلا موجود در این فضا نیزرفع خواهد شد چرا که امروزه اکثر مردم جامعه به این فضاها دسترسی دارند.

استان همدان دارای حدود 605 هزار جوان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار