رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با ایجاد کانال تلگرامی فروش لباس دست به کلاهبرداری می زد، توسط این پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۴۲۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ "علی کریمی" ، اظهار کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر واریز مبلغ دو میلیون ریال به حساب ادمین یک کانال تلگرامی جهت خرید لباس و عدم دریافت کالا، با توجه به اینکه در این پرونده احتمال کلاهبرداري اینترنتی متصور بود با شکایت شاکی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پليس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی، فنی و پلیسی متهم شناسايي و براي ارائه توضيحات به پليس فتا احضار شد، متهم نیز در بازجویی اولیه به سوءاستفاده از اعتماد شاکيه اعتراف و به بازپرداخت وجه کلاهبرداري شده اقدام کرد.

این مقام انتظامی گفت: خرید اینترنتی یکی روش های صرفه جویی در وقت و پول است اما اگر خریدار نکات امنیتی را مورد توجه قرار ندهد این فرصت مناسب تبدیل به یک تهدید می شود، به طوری که به جای صرفه جویی در وقت باعث اتلاف وقت و ناراحتی های روحی خواهد شد.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می کنیم در هنگام خرید کالا به سایت هایی مراجعه شود که حتما نشان اعتماد الکترونیک یا " ای– نماد"  داشته باشند، زیرا احتمال اینکه این فروشگاه ها دست به کلاهبرداری بزنند بسیار ضعیف است.

وی در پایان از شهروندان خواست که در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی 2188190 با ما در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار