غلامرضا باقری در گفتگو با تابناک:
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:ساماندهی و اجرای طرح جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته‌بندی در سطح کلانشهر کرمانشاه کاری لازم و ضروری است.
کد خبر: ۴۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 17 May 2017
غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:با توجه به اهمیت و ضرورت مقوله آموزش عمومی به شهروندان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و همچنین مقابله با دوره گردان و افرادی که به صورت غیرقانونی نسبت به جمع آوری پسماندهای با ارزش ( بسته بندی وحجیم) از داخل مخازن زباله سطح شهر اقدام می‌نمایندضروریست شهرداری کرمانشاه نسبت به ساماندهی و تکمیل طرح فعلی جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته‌بندی اماکن مسکونی و صنوف مختلف( وضعیت موجود) در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب اقدام نماید.
 
 وی خاطر نشان کرد:در شهر کرمانشاه هر نفر روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم پسماند تولید می‌نماید و 70درصد ازاین پسماندها آلی(غذایی/باغچه ای)می باشند که در محل پروژه بازیافت کرمانشاه تبدیل به کمپوست می گردند و25 درصد از این پسماندها را پسماندهایی شامل  کاغذ ،کارتون، پلاستیک ،ظروف یکبار مصرف ،منسوجات و پسماند های حجیم تشکیل می دهد.که حجم آن حداقل 4 برابروزن آن می باشد.
 
 باقری تصریح کرد:5درصد مابقی را پسماندهای بهداشتی ویژه و خاکروبه ها تشکیل می‌دهد  که شهرداری در سال‌های ۱۳۸۰ تا۱۳۸۶ طرح آموزش تفکیک پسماندها در مبداءرا در مناطقی از کرمانشاه اجرا نمود ولی به دلیل کمبود اعتبارات و تغییر مدیریت ها و موانع دیگر این طرح ادامه نیافت وپسماند ها به صورت مخلوط در مخازن  تخلیه می گردد.

عضوشورای اسلامی شهر کرمانشاه تاکید کرد: جهت جلوگیری از ادامه این روند وجلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از جمع‌آوری پسماندها به صورت مخلوط و با همکاری شهروندان عزیز، برنامه آموزش و طرح اجرایی جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته بندی در سال ۱۳۹۴ با بکارگیری حدود ۲۰ وانت مجهز به اتاقک  مخصوص و نیروی انسانی آموزش دیده و راننده آغاز شده است .

به گفته این مسئول: اجرای کامل این طرح منوط به اولویت مدیریت شهری ، هزینه‌کرد بیشتر ،مدیریت هدفمند تر و سایر اقدامات تکمیلی می باشد.

باقری اظهار داشت: جلوگیری از سرریز شدن مخازن زباله،جلوگیری از هجوم زباله گردی ها و سوء استفاده از کار اجباری و کودکان و نوجوانان و جلوگیری ازنا امنی،کاهش هزینه های نظافت و جمع آوری پسماند ها در سطح شهر کرمانشاه، کمک به ایجاد اشتغال در شهر کرمانشاه ،کمک به توسعه پایدار شهر کرمانشاه ازمهمترین مزایای طرح تفکیک آزمون پسماند های حجیم و بسته‌بندی  می باشد.
 
عضو شورای اسلامی شهر گفت:با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید ،صدا و سیما و نصب بنر و تبلیغات در سطح شهر واطلاع رسانی چهره به چهره می توان در اجرای طرح به نتیجه مطلوبی رسید.

گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار