استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: از میان ۵۰۱هزار و ۵۰۴ واجد شرایط رای دادن در این دیار، ۳۷۸هزار و ۳۴تعرفه رای به صندوق ها ریخته شد تا مشارکتی ۷۵.۱درصدی در این استان رخ دهد.
کد خبر: ۴۲۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 20 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه حماسه پرشور مردم استان سمنان روز گذشته در ۷۴۲شعبه اخذ رای، مشارکتی ۷۵.۴درصدی را به همراه داشت، ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، پیروز این انتخاب مردم لقب گرفتند چرا که با حضور خود در صحنه حماسه دیگر آفریده و دشمنان ما را نیز مبهوت عظمت خود کردند.

محمد رضا خباز استاندار سمنان

وی افزود: طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان ۶۷هزار تعرفه رای در اختیار ستاد انتخابات استان از سوی وزارت کشور قرار گرفت و ۴۰۳هزار و۸۹۷تعرفه استفاده و ۲۶۶هزار و ۱۰۳تعرفه به تهران بازگردانده شد همچنین باحضور ۷۵.۴درصدی مردم در پای صندوق های رای شاهد حضوری پرشور بودیم.

استاندار سمنان با بیان اینکهدر این انتخابات سید ابراهیم رئیسی۵۱.۳درصد آراءاستان را از آن خود کرد، گفت:وی توانست ۲۰۰هزار و ۶۵۸رای را در سبد خود ببیند و حسن روحانی با ۱۸۰ هزار و ۲۷۹رای دوم شد،همچنین میرسلیم پنج هزار و ۷۵۸رای و هاشمی طبا دو هزار و ۱۰۰رای از مردمسمنان اخذ کردند.

خباز همچنین با اشاره به اینکه روحانی در شهرستان سمنان از مجموع ۸۱هزار و ۸۲۹رای و مشارکت ۶۲.۳درصدی، ۴۹هزار و ۷۵۴رای دریافت کرد، افزود: رئیسی در این شهرستان با ۳۷.۹درصد آراء،۳۵هزار و ۵۶۰ رای اخذ کرد وهمچنین در سرخه روحانی ۹هزار و هشت رای را کسب کرد در حالی که رئیسی چهار هزار رای را در صندوق خود دید تا پیروزی ۷۷درصدی از آن روحانی باشد.

وی تصریح کرد: در آرادان نیز شرایط تکرار شد و روحانی با پنج هزار و ۲۰۸رای نسبت به چهار هزار و ۸۴۵رای رئیسی پیروز شد و در مهدیشهر و گرمسار نیز روحانی پیشتاز آراء بود به گونه ای که در مهدیشهر ۴۷.۶درصد و در گرمسار ۴۳درصد آراء در صندوق روحانی دیده شد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در شاهرود اما ۷۲هزار و ۸۸۸رای در صندوق رئیسی ریخته شددر حالی که آراء روحانی در این خطه۵۲هزار رای بود، خاطرنشان کرد:در دامغان نیز ۳۶هزار و ۳۷رای برای رئیسی در برابر ۲۱هزار و ۹۲۶ روحانی به ثبت رسید و در میامی پنج هزار و ۷۶۴رای وی در برابر ۱۸هزار و ۳۵۷رای رئیسی شمارش شد.

خباز گفت: تعداد رای های شهری سمنان ۷۷ هزار و ۶۹۹ رای و روستایی ۴۱۳۰ رای، شاهرود۹۷ هزار و ۸۹۰ رای شهری و ۲۶ هزار و ۳۸۶ رای روستایی، دامغان به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۵۲ رای و ۲۰ هزار و ۷۷۰ رای شهری و روستایی، گرمسار ۳۲ هزارو ۹۵۷ رای شهریو ۷۸۲۴ رای روستایی، مهدیشهر ۲۱ هزار و ۹۱۷ رای شهری و ۵۹۳۶ رای روستایی، میامی دوهزار و ۵۷۲ رای شهری و ۲۰ هزار و ۵۳۹ رای روستایی، آردان چهار هزار و ۶۳۰ رای شهری و چهار هزار و ۵۹۴ رای و سرخه شش هزار و ۵۴۹ رای شه ی و پنج هزار و ۶۸۹ رای روستاییبوده است.

خباز افزود: در مجموع ساکنان شهرهای استان سمنان ۲۸۲ هزار و ۱۶۶ رای و ساکنان روستاها ۹۵ هزار و ۸۶۸ رای به صندوق انداختند و مشارکت با ۷۵.۴ درصد به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار