عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود:
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: کودکان زیر پنج سال باید حداقل سه ساعت در روز فعالیت کنند و زندگی فعال و تغذیه سالم در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 22 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم با فعالیت ورزشی در دانشگاه پیام نور شاهرود و با همکاری اداره تربیت‌بدنی این دانشگاه و حضور کارکنان برگزار شد.

حضور اساتید برجسته در این برنامه به نام‌های محمدحسین رضوانی، متخصص حرکت‌درمانی و علی یونسیان متخصص فیزیولوژی ورزشی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود که نسبت به مفاهیم علمی، نظری و ارزشی موضوع احاطه لازم دارند، قابل توجه و اهمیت بود.

متخصص حرکت‌درمانی در این برنامه در خصوص اهمیت برگزاری این کارگاه بیان کرد: داشتن حیات طیبه (زندگی پاک و سالم) و جهت‌گیری در تحقق آن از مهم‌ترین اولویت‌های یک خانواده مسلمان است.

محمدحسین رضوانی اضافه کرد: توجه به سبک زندگی سالم و مبتنی بر ارزش‌های عقلی و دینی از ضرورت‌های اصلی در اولین سطح زندگی یعنی خانواده بوده و سلامتی حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً عدم بیماری و ناتوانی؛ از این رو، ضروری‌ترین کارها در یک «زندگی موفق» برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در کارهاست و فعالیت بدنی یکی از بهترین ابزار حفظ و ارتقای سلامتی محسوب و ایجاد و گسترش این فرهنگ منجر به کاهش عوامل خطرزا می‌شود و از مرگ زودرس جلوگیری می‌کند.

متخصص فیزیولوژی ورزشی نیز با تشریح ضرورت اطلاع‌رسانی در زمینه سبک زندگی سالم با فعالیت‌های ورزشی به دستورالعمل تمرینی برای کودکان، بزرگسالان و افراد سالمند اشاره کرد و افزود: کودکان زیر پنج سال حداقل سه ساعت روزانه باید فعالیت کنند و خردسالان بالای پنج سال حداقل یک ساعت روزانه که سه روز آن شامل فعالیت‌های شدید است.

علی یونسیان ادامه داد: 150 دقیقه تمرین متوسط تا شدید در وهله‌های 10 دقیقه‌ای در هفته یا 75 دقیقه تمرین شدید یا ترکیبی از این دو برای بزرگسالان، تمرینات قدرتی حداقل دو روز برای بزرگسالان، محدود کردن زمان نشستن و برای افراد بالای 65 سال تمرینات مربوط به بالانس و توازن بدن و تمرینات مربوط به هماهنگی‌های عصب و عضله حداقل دو بار در هفته نیز مورد تأکید است.

وی اظهار کرد: برای داشتن زندگی سالم ورزش کنید، زندگی فعال و تغذیه سالم داشته باشید؛ سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها و از مصرف زیاد روغن به‌خصوص روغن جامد پرهیز کنید.

این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: روحیه شاد خود را با امید و توکل به خداوند و تلاش حفظ و تا می‌توانید از مصرف فست‌فودها پرهیز کنید؛ هرگز سمت دخانیات (سیگار و قلیان) نروید و در کمک به دیگران به هر شکل مضایقه نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار