مدیرکل فنی استانداری فارس گفت: امسال ساختمان‌سازان در فارس به استفاده از مصالح استاندارد سوق داده می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 03 June 2015

تابناک فارس:عنایت‌الله رحیمی عصر امروز در حاشیه نخستین نشست شورای فنی استانداری فارس گفت: در راستای اهداف کلی این شورا موضوع استفاده از شن و ماسه، بلوک پلی‌استایرن، بتون آماده و تیرچه‌بلوک استاندارد در این استان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: شورای فنی استانداری دارای کمیته‌های چهارگانه مصالح، نظارت، پیمان و آموزش با اهداف کلی افزایش کیفیت، سرعت و کاهش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز در این استان قرار است نشست‌های ماهانه داشته باشد.

دبیر شورای فنی استانداری فارس بابیان اینکه بخش خصوصی نیز باید به این نتیجه برسد که استفاده از مصالح استاندارد بر ارزش تولیدات می‌افزاید، یادآوری کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی و بسترسازی، تدابیری از سوی شورای فنی استانداری فارس برای استفاده از مصالح استاندارد در این استان اندیشیده شده است.

وی تأکید کرد: در این راه بنا داریم که از توان مجموعه‌ها اجرایی مانند اداره کل استاندارد و دستگاه‌های مستقل مانند شهرداری، سازمان نظام‌مهندسی و آزمایشگاه‌های خصوصی مکانیک خاک بهره بیشتری ببریم.

رحیمی تصریح کرد: بازدید از پروژه‌ها باید چک‌لیست داشته باشد و مستندات آن در جلسات شورای فنی مطرح تا برخی تشویق و به بعضی نیز کمک شود.

در این نشست همچنین اعلام شد: در حال حاضر هشت واحد تولید عایق رطوبتی دارای نشان استاندارد در فارس فعال هستند که برای جلوگیریاز مصرف عایق‌های رطوبتی غیراستاندارد باید پروژه‌‌های عمرانی این استان مکلف شوند که از این واحدها خرید کنند.

همچنین در این جلسه مطرح شد که با استناد به نامه 12 اسفندماه 93 مدیرکل استاندارد به استاندار فارس، وجود 75 آسانسور دارای نقص عمده و بحرانی در استان گزارش‌شده که توقف بهره‌برداری آن‌ها درخواست شده است.

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنبال خانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
سلام :
با این حساب از ابتدا تا حالا هرچه ساختمان سازی بوده غیر استاندارد بوده . باید صبر کرد تا زمان مناسب استاندارد سازی برسد و بعد شروع به ساخت و ساز کنیم . تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار