نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: افزایش نیروهای نظامی غربی به بهانه مبارزه با طالبان در افغانستان غیر ضروری است و تنها راه حل بحران در این کشور مصالحه دولت و مخالفان است.
کد خبر: ۴۳۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 27 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با روزنامه «ازویستیا» چاپ مسکو با اشاره به احتمال افزایش نیروهای ناتو در افغانستان، گفت: این کشور نه به نیروهای جدید نظامی خارجی بلکه به مصالحه ملی نیازمند می‌باشد.

کابلوف با بیان اینکه چندی پیش تقریبا ۱۵۰ هزار نیروی نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان حضور داشتند گفت: اعزام ۳ تا ۵ هزار نیروی نظامی جدید از سوی آمریکا و چند هزار نفر دیگر از سوی ناتو برای عادی سازی وضع افغانستان بی اثر است.

نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» اظهار داشت؛ چنانچه ۵۰ هزار نیروی نظامی به افغانستان اعزام شود باز هم وضعیت نظامی - سیاسی در این کشور بهبود نخواهد یافت.

وی ادامه داد: در غرب این نگرانی وجود دارد که ارتش افغانستان قادر به مقابله در برابر طالبان نبوده و قلمرو بیشتری را از دست خواهد داد. بنابر این با افزایش نیروهای نظامی می خواهند از حداقل فروپاشی کامل جلوگیری کنند.

این دیپلمات بلندپایه روس با تاکید بر ضرورت دست یافتن به توافقات سیاسی در افغانستان، تصریح کرد: به نظر ما راه اندازی مصالحه ملی می تواند وضع را تغییر دهد. خدا را شکر که طالبان نمی توانند بر کل نیروهایی که با آنها مقابله می‌کنند، پیروز شوند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی افغانستان نیز به همراه نیروهای خارجی در موقعیتی قرار ندارند که بتوانند پیروزی به دست آورند، تنها یک راه حل وجود دارد آن هم مذاکرات سیاسی بین طالبان و دولت کابل می‌باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار