ایستگاه پمپاژ ام الدبس به معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد.
کد خبر: ۴۳۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 28 May 2017
سرپرست معاونت آبرسانی این سازمان با اعلام خبر فوق گفت: این ایستگاه پمپاژ دارای چهار پمپ فعال است که روزانه 420 هزار مترمکعب آب شهرستان های اهواز و سوسنگرد را تأمین می کند.


"صابر علیدادی" افزود: ایستگاه ام الدبس با وسعت 20 هکتار، دارای 5200 مترمکعب زیربنای ابنیه، در دشت آزادگان قرار گرفته و وظیفه آبرسانی به شهرهای اهواز و سوسنگرد را بر عهده دارد.


وی با بیان این که در آینده با اتصال این ایستگاه به خط دیگر آبرسانی غدیر، شهرهای پرجمعیت آبادان، خرمشهر، دارخوین و شادگان نیز از آب آن بهره مند خواهند شد، ادامه داد: 

افزایش تعداد پمپ های این ایستگاه از چهار پمپ کنونی به هشت پمپ، افزایش مخازن ذخیره به پنج مخزن و تغییر منبع تامین آب ایستگاه از کانال پای پل کرخه به رودخانه دز از اهم برنامه های توسعه این ایستگاه به شمار می آید.


ایستگاه پمپاژ ام الدبس بخش مهمی از طرح آبرسانی غدیر است که عملیات اجرایی آن را قرارگاه خاتم الانبیا زیر نظر معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان به اتمام رسانده و عملیات بهره برداری از آن به منظور آبرسانی به شهرهای هدف، از اول خردادماه امسال به سازمان آب و برق خوزستان واگذار شد. این ایستگاه در حال حاضر در اختیار شرکت بهره برداری آب غدیر قرار داده شده تا زیر نظر معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان مورد بهره برداری قرار گیرد.
منبع: تابناک
برچسب ها: پمپاژ ام الدبس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار