دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم:
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: روحانی نباید در دولت دوازدهم به شیوه‌های اقتصادی قبل بسنده کند و دولت دوازدهم به تغییر رویه در حوزه اقتصاد نیازمند است.
کد خبر: ۴۳۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 31 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره فرارسیدن زمان تحقق وعده‌های دولت اظهار کرد: دولت روحانی در چهار سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و این موضوع به سلسله عوامل مختلفی بستگی داشت.

وی ادامه داد: قبل از دولت یازدهم، اقتصاد ایران با چالش‌های جدی مواجه بود؛ تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و غرب از یک‌سو و وسوءمدیریت از سوی دیگر باعث شد تا اقتصاد کشور به مرز ورشکستگی هدایت شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با تأکید بر اینکه اقتصاد قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم به سدی شکسته تبدیل و بیشتر پایه‌های این سد ویران شده بود، تصریح کرد: دولت یازدهم اقتصاد را در چنین شرایطی تحویل گرفت و طی این چهار سال با اعمال برنامه‌ها و سیاست‌هایی آن را تنها ترمیم کرد.

نکو با اشاره به اینکه تک‌رقمی کردن نرخ تورم را می‌توان اقدام اقتصادی خوبی در دولت یازدهم به شمار آود، افزود: در نقطه مقابل این امر، سایه رکود بر اقتصاد کشور سنگین‌تر شد.

وی با بیان اینکه روحانی در دولت دوازدهم باید بداند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و رسیدن به رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم نمی‌تواند به شیوه‌های گذشته بسنده کند و باید به‌ویژه در حوزه اقتصاد رویه خود را تغییر دهد، تأکید کرد: روحانی باید بپذیرد که بخشی از مطالب رقبایش در جریان انتخابات ریاست جمهوری از جنس انتظارات و مطالبات مردم بوده است؛ مردم در ۲۹ اردیبهشت‌ماه وظیفه خود را انجام دادند، حال نوبت دولت است تا در جهت تحقق وعده‌هایش قدم بردارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی برای جوانان، رفع معضل بیکاری و رونق در بحث معیشت و افزایش قدرت خرید ازجمله مطالبات مردم از دولت دوازدهم است، تصریح کرد: دولت باید توجه ویژه‌ای به این مطالبات و خواسته‌های عمومی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کنترل تورم و خروج تولید از رکود نیز ازجمله انتظارات مردم در بحث حمایت از تولید ملی و رونق صنعت کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: حمایت از صنعت، اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

نکو با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید برنامه‌ای تعریف‌شده در حوزه اقتصاد برای تحقق رونق اقتصادی و بهبود شرایط کسب‌وکار داشته باشد، تصریح کرد: دولت دوازدهم نباید به برنامه‌های گذشته تکیه کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اظهار کرد: امیدواریم دولت دوازدهم در چهار سال عمر خود بتواند به مطالبات مردم جامه عمل بپوشاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار