خطبه های نماز جمعه این هفته در مناطق مختلف استان متاثر از بحث های مهم این روزهای جامعه از جمله واکنش ها به سند 2030 و برخی موضوعات دیگر مانند مشروعیت ریاست رئیس جمهور با شرایطی و برخی موضوعات دیگر بود.
کد خبر: ۴۳۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 02 June 2017
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبای نماز جمعه مناطق مختلف استان در خصوص سند 2030 انتقادات جدی وارد کرده و امام جمعه چرام هم در خصوص ادعای دادن اطلاعات غلط به رهبری گفت : بنده در این هفته با دفتر رهبری تماس گرفتم و این سخن آقایان را تکذیب کرده و بیان کردند که مقام معظم رهبری بر اساس اطلاعات دقیق از سند2030اظهار نظر کردند و اجازه اجرایی این سند را نخواهند داد.
 مهمترین موضوعات مطرح شده در سخنان ائومه جمعه:
 خواندن قران چشم را اذیت می کند اما فضای مجازی نه؟
امام جمعه گچساران با بیان اینکه چه باید کرد، ادامه داد: باید بدانیم کارها را به افراد مومن انقلابی باید سپرد.
وی با اشاره به سند یونسکو (2030) گفت: دشمن تلاش می‌کند روحیه جهادی و شهادت طلبی را از ما بگیرد و مشاهده می‌کنیم در سند 2030 چنین کرده است و مقام معظم رهبری نیز تذکرات لازم را داده‌اند.
حجازی افزود: آنها در خصوص حذف آموزش قرآن از دروس فرزندان ما می‌گویند به دلیل اینکه می‌خواستم چشم فرزندان اذیت نشوند قرآن را در سند یونسکو حذف کردند در حالی که می‌دانیم آیات قرآن چشمان ما را نورانی می‌کند.
وی با طرح این پرسش گفت: چگونه فضای مجازی و دیگر وسیله‌ها چشمان را اذیت نمی‌کند ولی آیات قرآنی چشمان کودکان ما را اذیت می‌کند؟
چرا تکلیف انتخابات را مشخص نمی کنید؟
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لنده با  اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت سال جاری گفت : حماسه ی حضور مردم در پای صندوقهای رای اگر چه از سوی شورای محترم نگهبان تائید شد اما صحت تخلفات آن نیز  تائید و برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارجاع شد.

خطیب جمعه لنده افزود : آراء مردم و صیانت از اجزای انتخابات نه تنها حق الناس بلکه حق الله است؛ چراکه نظام ما یک نظام الهی و مردم سالاری دینی است بنابراین قوه قضائیه بدون توجه به جایگاه حقیقی و حقوقی متخلفان باید برخورد شایسته ای داشته باشد.

ایشان  کمبود تعرفه رای در ساعتهای پایانی انتخابات ، جانب داری مسئولان برگزاری انتخابات و  تاخیر در اجرای انتخابات و .....را از عمده تخلفاتی انجام شده اعلام نمود و خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات در شهرستان لنده اظهار داشت : انتخابات شورای شهر باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و پرونده آن بسته شود. 
دفتر رهبری دادن اطلاعات غلط را تکذیب کرد
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه دوم با اشاره به سند2030 تصریح کرد:سند2030یونسکو در سال2015در سازمان ملل و با حضور روسای جمهور عضو بدون مخالفت رئیس جمهور جمهوری اسلامی تصویب شد.
وی افزود:این سند هدفش تربیت نسل نوجوان ایرانی بر پایه سکولاریسم و بی دینی است یعنی بلایی که بر سر غرب آمده است،بر سر نوجوانان ایران اسلامی بیاید.
خطیب جمعه چرام در ادامه خطب دوم اضافه کرد:این سند ریختن قبح رابطه جنسی و آموزه های جنسی در آن دیده شده است و همینطور رابطه ازدواج مرد با مرد و زن با زن با اصل تساوی جنسیتی آورده شده است.
دکتر افشار افزود:در همه توافقات ما در عرصه بین الملل تفسیرپذیری واژه ها باید مورد دقت قرار گیرد که چنین نشده است.
امام جمعه چرام با اشاره به امضای سند2030توسط معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:معاون اول رئیس جمهور می گوید که این سند باید با مبانی دینی مشکل نداشته باشد اما این مطلب را باید موقع امضای سند در سازمان ملل می آوردید.
وی افزود:الان که اصل سند را امضا کرده اید،تعهد بین المللی برای کشور ایجاد شده است.
خطیب جمعه چرام اظهار کرد:ما انقلاب نکردیم،شهید ندادیم که آقایان راحت بخواهند سند2030که مبتنی بر ابتذال و سکولاریسم است را در جامعه ایران اسلامی جاری کنند.
دکتر افشار بعضی ادعا کردند که اطلاعات غلط به رهبری می دهند و به خاطر اطلاعات اشتباه حضرت آقا موضع منفی گرفتند؛رهبر معظم انقلاب اطلاعات خود را از حدود18کانال و واسطه گرفته و این افراد دنبال هرکسی دروغ می گویند دنبال رهبری دروغ نگویند.
وی در ادامه گفت:بنده در این هفته با دفتر رهبری تماس گرفتم و این سخن آقایان را تکذیب کرده و بیان کردند که مقام معظم رهبری بر اساس اطلاعات دقیق از سند2030اظهار نظر کردند و اجازه اجرایی این سند را نخواهند داد.
گاز مجانی به ترکیه می دهند اما در خصوص کمک به سوریه و لبنان معترض بودند
حجت السلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های نماز این هفته گفت:مسئله ای که مدتی است به گوش میرسد صدور مجانی گاز ایران به ترکیه است،در گذشته عده ای در همایت کشور از سوریه و یمن و لبنان  میگفتند چرا ما باید سرمایه کشورمان را به آنها بدهیم درصورتی که بارها به این سوال جواب داده شد و این کار کمک به امنیت کشور است و ما به کشور مسلمان و کسی که به او ظلم شده کمک کردیم.و اکنون گاز مجانی به ترکیه می دهند و کسی نمیگوید چرا این کار صورت می گیرد،سرچشمه این موضوع چیست؟چرا باید این کار صورت گیرد؟
وی افزود:وزیر نفت با امضا قرارداد کرسنت باعث شده ترکیه به دادگاه بین الملل شکایت ایران کند و ایران در این قضیه محکوم شده و باید تا ۱۴ماه شاید بیشتر به ترکیه گاز مجانی بدهد و این موضوع به همین جا ختم نشده و احتمال دارد کشور امارات هم بر علیه ایران شکایت کرده و خواستار امتیاز از ایران شود.این مسئله یک بی تدبیری است و کسانی که شعار میدادند چرا باید به کشورهای مسلمان کمک کنیم اکنون لال شده و سکوت کرده اند،باید وزرای اینگو که شایستگی ندارند را عزل کرد.
خانم مولاوردی به دنبال ترویج فمنیسم است
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر سی سخت و در بخشی از سخنان خود با اشاره به سند ۲۰۳۰یونسکو گفت: قصد انتقادات بی جا و بی اساس را نداریم ولی هر جایی بر خلاف مصالح کشور و مردم اقدامی شود روشنگری خواهیم کرد.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت با بیان اینکه این سند بدون اجازه شورای عالی انقلاب فرهنگی و از طرف وزیر آموزش و پرورش و معاون امور زنان ریاست جمهوری پذیرفته شده است خاطرنشان کرد:باید دید چرا خانم مولاوردی با پول بیت المال تیشه به ریشه بنیان خانواده میزند و از پول بیت الملال به دنبال ترویج فمنیسم است.
 وی آموزش به شیوه غربی و حذف آیات جهاد و شهلدت از متون درسی و ترویج سبک زندگی غربی را از ایرادات اساسی بر این سند دانست و تاکید کرد:نباید در برابر این مسیله سکوت کرد.
مگر با توربین های میلیاردی پمپاژ می کنید؟
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه کبگـیان درباره گران شدن آب بهای کشاورزی در شهر چیتاب و حومه گفت: توجیه علمی، اخلاقی، قانونی، عرفی مسؤولان امر در این گرانی لازم و واجب است.
وی با گوشزد به نماینده مجلس و استاندار خطاب به مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گفت: به کدامین قانون و تبصره آب بهاء مردم را ۱۶۰ هزار تومان گرانتر کردید!.
امام جمعه کبگیان افزود: مگر مردم از توربین‌های میلیاردی پمپاژ می‌کنند که با مردم چنین می‌کنید.
وی با بیان اینکه تصور برخی این است که مگر مردم اینجا هم عین مدیران مسؤول حقوق‌های کلان ماهیانه دریافت می‌کنند، گفت: آقایان مسئول اگر قیمت برنج با زحمت و مشقت به دست آمده را از مردم چندین برابر می‌خرید بیایید و قیمت‌ها را بالا ببرید.
وحدانی‌فر گفت: اگر با شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی با ایجاد بازار کار آشنا نیستید بدانید با این کار کمر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را در بخش ما می‌شکنید.
مشروعیت مشروط رئیس جمهور
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی به بیانات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن اشاره و آنها را تبیین کرد و در ادامه گفت: دعوای اساسی در جامعه ما بر سر دو قرائت از اسلام است که یکی اسلامی که در مقابله دشمن می‌ایستد و استقامت می‌ورزد که یکی اسلام انقلابی و دیگری اسلام لیبرالی است که سند 2030 یک مرحله ریل گذاری اسلام لیبرالی در آموزش و پرورش است و در اسلام لیبرالی محترمانه‌ترین اعتراض به ولی اسلام اینکه بگویند به ولی اطلاعات غلط می‌دهند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: اینکه بگویند به رهبری اطلاعات غلط می‌دهند و خبر ندارد این مقدمه سازی برای همان جمله‌ای است که در حق رسول‌الله گفتند و امروز عده‌ای وارث همان تفکر هستند و نگاهشان اسلام لیبرال است و طبق سنت خدا هر کسی در حق ولی خدا جفا کند عاقبتی نکبت بار در پیش خواهد داشت.
وی به تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان اشاره و عنوان کرد: حال که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد و با تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی‌امر و نایب امام زمان(عج) این جایگاه مشروعیت پیدا می‌کند تا زمانی که در چارچوب قانون و آرمان نظام بویژه منویات و هدایت‌های ولی امر و رهبری انقلاب باشد از مشروعیت برخوردار است و اگر فراتر از شان و هدایت‌های رهبری زاویه بگیرد قطعا به همان میزان از مشروعیت کاسته خواهد شد.
صلواتی ادامه داد: انتظار این است که رئیس جمهور منتخب مواضع ناصواب و دشمن شادکن خویش را در تبلطغات انتخاب اصلاح و جبران کند و رمز موفقیت دولت در این دوره سعه صدر و بالا بردن آستانه تحمل و توجه به نقدهای منصفانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار