سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: طرح سنجش سلامت دانش‎آموزان بدو ورود به دبستان در استان لرستان از20 خرداد ماه آغاز می‎شود.
کد خبر: ۴۳۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 03 June 2017
پرویز بیرانوند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان، اظهار کرد: این طرح از 13 خرداد ماه با فعالیت سامانه نوبت‌گیری آغاز و از 20 خرداد ماه با مراجعه حضوری دانش‎آموزان به پایگاه‎های سنجش در شهرستان‎های استان آغاز می‎شود.

وی با اشاره به الزامی بودن شرکت دانش‎آموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش‎آموزان کلاس اول ابتدایی بدون حضور در طرح سنجش مجاز نیست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‎آموزان در مدارس از طریق سامانه انجام می‎شود، بیان کرد: البته تا زمانی که نتایج سنجش هر دانش‎آموز در سامانه مربوطه درج نشود، ثبت نام نهایی آنها تایید نمی‎شود.

بیرانوند عنوان کرد: در طرح سنجش سلامت همه دانش‎آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، آمادگی جسمی-حرکتی و مراقبت‎های بالینی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‎گیرند.

وی افزود: اگر دانش‎آموزانی در این طرح و در یک تا چند مورد از غربالگری‎ها مشکوک باشند، به مرحله غربالگری تخصص معرفی و در این مرحله معمولا با تجویز دارو و یا عینک مشکل اغلب دانش‎آموزان مشکوک مرتفع می‎شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان تاکید کرد: امسال 23 پایگاه سنجش برای مراجعه دانش‎آموزان در سطح استان لرستان در نظر گرفته شده که دو پایگاه آن در شهرستان بروجرد فعالیت می‎کنند.

بیرانوند با اشاره به اینکه آمار نهایی دانش‎آموزان بدو ورود به دبستان به طور دقیق مشخص نیست، تصریح کرد: البته پیش‎بینی می‎شود که حدود 34 هزار نفر در طرح سنجش شرکت کنند.

وی در خصوص فعالیت پایگاه‎های سنجش گفت: با توجه به جمعیت هر منطقه از استان، پایگاه‎های سنجش در سه گروه الف، ب و ج طبقه‎بندی شده‎اند که در گروه "الف" روزانه 39 تا40 دانش‎آموز سنجش می‎شوند، در گروه "ب" روزانه 26 تا 28 نفر و در گروه "ج" روزانه 13تا 14دانش‎آموز سنجش می‎شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان افزود: طرح سنجش تا 20 مرداد ماه ادامه می‎یابد، البته در برخی پایگاه‎ها با توجه به تعداد مراجعه‎کنندگان این زمان تمدید می‎شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه هزینه سنجش برای هر دانش‎آموز20 هزار تومان است، اظهار کرد این مبلغ با دستگاه کارت‎خوان به صورت مستقیم به حساب خزانه کشور واریز می‎شود.

وی در خصوص تامین هزینه سنجش برای خانواده‎های کم درآمد عنوان کرد: تعدادی برچسب رایگان و نیم بها از سوی سازمان برای دانش‎آموزان کم توان و بی‎بضاعت در نظر گرفته شده است، تا هزینه طرح سنجش برای این افراد کم شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استثنایی لرستان در خصوص سنجش دانش‎آموزان مناطق روستایی و عشایری بیان کرد: با توجه به جمعیت روستایی شهرستان‎های استان لرستان، کار سنجش دانش‎آموزان این مناطق به صورت سیار انجام می‎شود، البته در شهرستان بروجرد تیم سیار وجود ندارد، زیرا دانش‎آموزان مناطق روستایی این شهرستان برای سنجش به مرکز شهر مراجعه می‎کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار