کانون صنفی فرهنگیان خراسان رضوی خطاب به رئیس جمهور بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۳۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 03 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، کانون صنفی فرهنگیان خراسان رضوی خطاب به رئیس جمهور بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح است:

به نام اول معلمِ انسانها

حضور ریاست محترم جمهوری, جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای روحانی دامت برکاته
بااهدای سلام و تحیات الهی
احتراما کانون صنفی فرهنگیان خراسان رضوی, قبل از انتخابات, به نمایندگی از فرهیختگان فرهنگیِ استان و فارغ از هرگونه نگاه های خطی و جناحی, مطالبات عمده خود را از کاندیداهای محترم اعلام نمود. 
اکنون که مجددا مسئولیت ریاست شورای عالی آموزش و پرورش کشور, برعهده حضرتعالی نهاده شده, ضمن تبریک این اعتماد ملی, مجددا بر انتظارات خود از دولت دوازدهم به شرح ذیل تاکید می نماییم:

1_ به عنوان اولین مطالبه خود, می خواهیم ضمن تعامل سازنده و گره گشا با قوه محترم قضائیه و یا سایر مراجع ذیصلاح, ضمن تضمین سلامتی همکار عزیزمان جناب اقای اسماعیل عبدی(باتوجه به اعتصاب غذا کامل و شرایط حاد جسمی), مقدمات عفو و آزادی ایشان را هرچه سریعتر فراهم آورید.

2_ انتظار داریم ضمن انتخابِ وزیری توانمند, برجسته و کارآمد از جنسِ معلمان و آشنا به مسائل و مشکلاتِ فرهنگیان, حذفِ سیاست زدگی و بکارگماردن نیروهای متخصص و باتجربه,را سرلوحه عمل قرار دهید.

3_انتظار داریم نسبت به تامین دیدگاهِ رهبر معظم انقلاب در اولویت بخشیدن به بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه زیربنائی و مولد, اقدام نمایید.

4_ دردمندانه می خواهیم نسبت به رفع تبعیض های ناروا در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان در مقایسه با سایر کارمندانِ دولت و یا اساتید دانشگاه, اقدامِ قاطع و انقلابی به عمل آورید.

5_ انتظار داریم نسبت به رفعِ مشکلات عدیده فرهنگیانِ محترمِ بازنشسته, ازجمله برقراری مزایای عادلانه و بیمه تکمیلی مؤثر و پاسخگو و ...دستور به اقدام عاجل فرمایید.
6_ مجدانه می خواهیم دستانِ ناپاک را برای همیشه از منابع مالی و صندوق ذخیره فرهنگیان کوتاه, و برای بهره مندیِ هرچه بیشترِ معلمان از سرمایه عظیمِ صندوق ذخیره و بانک سرمایه, از جمله اشتغالِ فرزندانشان, برنامه ریزی و اقدام مؤثر صورت دهید.
7_ قاطعانه انتظار داریم همانگونه که خود فرموده اید, اجازه ندهید نسخه های نظامِ آموزشیِ منحط بیگانه همچون سند2030 بر نظامِ تربیتی کشورمان سایه افکنده و با تهاجم نرم و خزنده در مدارس ما رسوخ یابد.
8_ مصرانه می خواهیم بدون حاشیه پردازی, تمامیِ توانِ دولتِ خود را در جهتِ اجرای کاملِ سند تحول بنیادین که مفادِ آن منجر به تحول در برنامه ها, ارتقای معیشت و منزلتِ فرهنگیان, و موجبِ پایان دادنِ رکودِ علمی-پژوهشی-فرهنگی و اجرایی آموزش و پرورش خواهد بود, به کار بندید.
9_توصیه می کنیم با بهره گیری از نظراتِ معلمین و صاحبنظرانِ تعلیم و تربیت, این دستگاهِ عظیم را از مؤلفه های اصلیِ امنیتِ پایدار, پیشرفتِ متوازن, تنظیم کننده روابطِ بین الملل, تقویت کننده وحدتِ ملی و بسترسازِ اقتصاد مقاومتی بدانید.
10_ انتظار داریم نسبت به تحقق عدالت آموزشی, تامین فرصت های برابر, فضاها و امکاناتِ آموزشی عادلانه و مناسب برای آینده سازان میهنِ اسلامی مان از هیچ تلاشی فروگذار ننمایید.

در پایان ضمن ارزوی توفیق برای خدمت شایسته و مؤثر به فرهنگیان و آموزش و پرورش, توصیه رهبرمعظم انقلاب را در این خصوص یادآور می شویم:
"مسئولان دولت بویژه مسئولان اقتصادی, باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معلمان, نگاه ویژه و فراتر از دستگاه های دیگر داشته باشند, و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه, [سرمایه گذاری برای آینده] و [ایجاد ارزش افزوده] است"
 
باتقدیم احترام
کانون صنفی فرهنگیان استان خراسان رضوی- 10 خرداد ماه 1396
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار