دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه تربیت انسان سخت و دارای ابعاد مختلف است، افزود: تربیت کودکان در سن های مختلف یکسان نیست واگر تربیت فرزندان مناسب نباشد آنان هرگونه رفتار غیر متعارف را نسبت به والدین خویش، بروز می دهد.
کد خبر: ۴۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 04 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی شامگاه شنبه در محفل انس با قرآن ازسوی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک با حضور خانواده های دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در تالار * بعثت* اظهارداشت: زن و شوهر باید در زندگی همه چیز رابرای یکدیگربخواهند و هنگامی در زندگی همراه هم باشند، نتیجه رفتار شایسته آنان تربیت فرزند صالح است.

وی با بیان اینکه دین اسلام با عظمت است، و در قرآن کریم بارها در به کاربردن کلمه *رب *به تربیت افراد اشاره شده است، افزود: اماامروز  مسئولان ما بااجرای سند. *۲۰۳۰* در مدارس می خواهند با حذف محتوای قرآنی ، دینی، ایثارو شهادت از کتاب های درسی افراد را به کمال برسانند و این درحالی است که کشورهای آمریکا و انگلیس خواهان برگشت از راه انحرافی خویش هستند.


مدرس حوزه ی علمیه امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد:  در کشورهای اروپایی سیصد سال طول کشید که اومانیست ( انسان محوری) به بار بنشیند که اکنون سازمان های جهانی برای ما سند فرهنگ و تربیت تدوین کرده و عده ای  در داخل کشور در حمایت از آن درصدد تربیت فرزندان ما به براساس این سند. هستند.

حجت الاسلام آقا تهرانی در ادامه اظهارداشت: انسان دارای دوعقل متصل و منفصل است که در عقل متصل به او توصیه می شود که با دیگران مشورت کرده و عقل آنان را نیز ضمیمه ی عقل خود کند و از آنان کمک بگیرد.

وی با بیان اینکه ما در زندگی خود دارای اندازه ی محدود هستیم، خاطرنشان کرد: ماباید بدانیم که از کجا آمده ایم و به کجا می رویم که این ناشی از تربیت بوده به گونه ای که تربیت انسان سخت و دارای ابعاد مختلف است.

این استاد اخلاق گفت:  به دلیل تربیت سخت و چند بعدی انسان خداوند  پیامبران مختلف و کتاب آسمانی را برای هدایت و تربیت انسان ها فرستاد و والدین نقش خویش را در تربیت فرزندان به خوبی انجام دهند و تنها تربیت آنان را برعهده ی تشکل های مختلف از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی نگذارند.

حجت الاسلام آقا تهرانی تربیت صحیح فرزندان برای گام برداشتن در مسیر درست موثر دانست و تصریح کرد: انسان در زمان حیات خود می توانند برای تربیت مناسب فرزندان گام برداردوقتی که خشت تربیت آنان محکم باشدمی توان مانع انحراف فرزندان خویش  در طول زندگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار