نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ابعاد بارز شخصیتی امام (ره) بعد معرفتی و الهی ایشان بود تا جایی که نظر ایشان در خصوص عدم انتخاب مجدد کارتر به عنوان رئیس جمهور وقت آمریکا، شگفتی جهانیان را برانگیخت.
کد خبر: ۴۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 05 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،آیت الله امان نریمانی اظهار کرد: بعد معرفتی و الهی شخصیت امام (ره) را از آن جا می توان شناخت که ایشان به صراحت 'جیمی کارتر' رئیس جمهور وقت آمریکا که خود را برای دوره دوم ریاست جمهوریش آماده می کرد شناخت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که کارتر پس از یک دوره ریاست جمهوری در آمریکا خود را برای دور دوم آماده و پیروزیش را قطعی می دانست، امام راحل (ره) با توجه به واقعیات موجود با صراحت و شجاعت تمام وی را خطاب قرار داد و فرمود که شما بار دیگر رئیس جمهور نمی شوید.

آیت الله نریمانی ادامه داد: این اظهارنظر ابتدا باعث تعجب جهانیان شد و پس از انتخابات و تحقق فرمایش امام راحل (ره) شگفتی دنیا را برانگیخت که ایشان چگونه چنین مساله ای را عنوان و عین همان نیز به واقعیت می پیوندد.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این گونه اظهارنظر کردن در مورد شخص اول کشور آمریکا حاکی از وجود روحی معنوی و الهی در امام راحل (ره) است که با وجود مطالب فراوانی که بسیاری از اندیشمندان جهان در توصیف فضائل ایشان نوشته اند هنوز ناشناخته باقی مانده است.

وی گفت: تحقق وعده امام (ره) در خصوص فروپاشی اتحاد جماهیر شوری بخش دیگری از پیش بینی های دقیق آن عارف بالله بود که بازهم شگفتی جهانیان را به دنبال داشت.

آیت الله نریمانی تصریح کرد: تاکنون مطالب زیادی در خصوص ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل (ره) نظیر مرجعیت و اخلاق و دینمداری ایشان، احیای اسلام و فضیلت های الهی در عصری که می رفت به دست فراموشی سپرده شود و ... بیان شده است اما جا دارد لایه های پنهانی و شخصیت معنوی ایشان هم بازگو شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به فرموده علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، امام خمینی (ره) ذخیره خداوند متعال برای شیعیان و مسلمانان بود.

وی همچنین رمز ماندگاری نام و خاطره امام (ره) پس از گذشت 28 سال از ارتحال ایشان و محبوبیت بین آحاد مختلف مردم را وابستگی به خداوند متعال ذکر کرد و افزود: پروردگار جهانیان در قرآن وعده داده که هر کس برای خدا باشد محبتش در دل های مردم قرار می گیرد.

آیت الله نریمانی در پایان و با بیان اینکه محبوبیت امام (ره) نیز به دلیل خدایی بودن ایشان است، گفت: در تاریخ هرکس مانند امام راحل (ره) رفتار کرده است نامش ماندگار شده است.

حضرت امام خمینی (ره) اول مهر 1281 هجری شمسی مصادف با میلاد حضرت زهرا (س) در شهر خمین دیده به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت، شامگاه 13 خرداد 1368 در 
86 سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار