مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبرداد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:‌ موقوفات ماه مبارک رمضان در سه نیت اطعام و افطاری، عزاداری و روضه‌خوانی و ختم قرآن کریم بوده است و مجموع این موقوفات در استان ۱۳۹ موقوفه است.
کد خبر: ۴۳۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 06 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: محافل قرآنی در قالب بیش از ۷۰ محفل قرآنی همزمان با ایام مبارک رمضان در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۰ محفل در مشهد و ۵۰ محفل در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که ۱۴ محفل مشهد در مناطق حاشیه شهر  و ۶ محفل در داخل شهر است.
وی افزود: در این محافل قرآنی اساتید برجسته ایرانی و مصری حاضر خواهند بود و محفلی که با حضور قاری مصری برگزار می‌شود همزمان با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح وقف قرآن کریم در این ماه مبارک اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵ هزار وقف قرآنی در استان داشتیم که ۳ هزار وقف آن در ماه مبارک رمضان بود و برای امسال معادل ۵ هزار وقف قرآنی سال ۹۵ را برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌کنیم.
احمدزاده تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن و عترت حضوری پررنگ داشته است و در این نمایشگاه مسابقه قرآنی رمضان‌المبارک، مسابقات قرآنی ویژه کودکان، ثبت نام مسابقات بخش معارفی مشهد و غیره را خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: اتفاق خوب امسال برگزاری این نمایشگاه در بارگاه منور رضوی است و این مهم ویژگی شاخصی را رقم زده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در ۸۵ بقعه متبرکه استان برگزار شد، بیان کرد: سخنرانی‌ها، محافل قرآنی، ویژه برنامه خدیجه(س) مادر امت در سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم لیالی قدر و شهادت امام علی(ع)، برپایی سفره‌های افطاری ساده، اجرای طرح افطاری خشک، برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر و غیره از جمله این برنامه‌ها در بقاع متبرکه خراسان رضوی است.
احمدزاده گفت: در لیالی قدر مراسم احیاء در ۶۱ بقعه متبرکه و مراسم شب و شام شهادت امام علی(ع) در ۶۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها از سخنرانان و مداحان شاخص کشوری، استانی و شهرستانی دعوت‌ به‌عمل آمده است.
وی افزود: موقوفات ماه مبارک رمضان در سه نیت اطعام و افطاری، عزاداری و روضه‌خوانی و ختم قرآن کریم بوده است و مجموع این موقوفات در استان ۱۳۹ موقوفه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در رابطه با حاشیه‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، گفت: از استاندار خواسته شد که طومار سند ۲۰۳۰ را امضا کند که به عنوان نماینده عالی دولت این کار نکرد، اما مشوق فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در غرفه‌های کودکان بود و موضع رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در بحث سند ۲۰۳۰ همان موضع مقام معظم رهبری است و برخی از بندهای این سند به‌ویژه بند ۲۰ در چهارچوب‌های اسلامی و قرآنی نیست و در این بند عنوان شده یکپارچه‌سازی یک دیدگاه تساوی جنسیتی اهمیت بسیار دارد و ما با داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم.
احمدزاده در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شرکت سبزینه گلستان، تصریح کرد: ماده ۳ تشکیلات اوقاف و امور خیریه تصریح دارد که هر موقوفه متولی دارد و اوقاف و امور خیریه ناظر آن است و رویه بر این است که متولی موقوفه شخصیت حقوقی مستقل است و نماینده قانونی دارد و با رعایت شرعیات و ضوابط قانونی با مسئولیت خودش اقداماتش را انجام می‌دهد و اوقاف و امور خیریه نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند و تنها در مواردی که خطایی مشاهده شود تذکر می‌دهد.
وی تا‌کید کرد: وقف‌های زیادی از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم که بیش از ۸۰ وقف جدید در موضوعات فرهنگی، علمی آموزشی، قرآنی و غیره بوده است و بخشی از وقف‌ها به‌صورت مشارکتی بوده است که در نوبت قبل هم موقوفه مهر فاطمی را داشتیم و وقف مشارکتی جدید در استان هم با عنوان وقف علم‌وفناوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار