کد خبر: ۴۳۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 08 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل دامپزشکی استان یزد از مهار دو کانون بیماری در یزد طی سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری دستگاه های مختلف استان انجام شد.

 علی اکبر حدادزاده  در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۵ دو کانون بیماری با کمک مسئولان استان مهار شد که یکی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و دیگری طاعون نشخوار کنندگان کوچک بود.

وی بیان کرد: در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان چهار کانون در استان یزد داشتیم که مهار شد و هیچ خسارتی به واحدهای صنعتی دامداری وارد نشد.

حدادزاده ادامه داد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز در کالمند بهادران اتفاق افتاد و در شرایطی که تلفات سنگینی در بسیاری از استانهای کشور در حیات وحش رخ داد، یزد مشکل جدی در این زمینه نداشت.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: در یزد با جلوگیری از ورود دام های اهلی به منطقه حفاظت شده، ضدعفونی و پاکسازی منطقه از ویروس و آلودگی ها و واکسیناسیون از گسترش این بیماری جلوگیری شد.

حدادزاده با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شدند، عنوان کرد: ۸۰ درصد واکسیناسیون در نوار حائل بین دام های منطقه حفاظت شده و دام های اهلی انجام شد.

وی تصریح کرد: در زمینه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان یزد فقط یک مورد تلفات در حیات وحش اتفاق افتاد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار